رئیس کمیته ملی المپیک: رتبه ایران در المپیک جوانان یعنی آموزش و پرورش در مسیر صحیح قرار گرفته است

صالحی امیری: ورزش باید از آموزش و پرورش شروع شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته ملی المپیک به صعود 17 پله‌ای ایران در المپیک جوانان بوینس‌آیرس2018 اشاره کرد و گفت که پیام این جهش این است آموزش و پرورش ما در مسیر صحیح قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۷۰۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته ملی المپیک: رتبه ایران در المپیک جوانان یعنی آموزش و پرورش در مسیر صحیح قرار گرفته است

به گزارش روابط‌ عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، امیر رضا صالحی امیری در مراسم مراسم افتتاحیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای، ضمن تبریک به دانش‌آموزان البرزی برای آغاز پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی درون مدرسه‌ای در استان البرز گفت: «اجرای چنین رخداد مهمی که باعث شور نشاط در دانش‌آموزان می‌شود و باید جدی گرفته شود. باید از معاون تربیت بدنی و سلامت که باعث برگزاری این المپیادهای ورزشی پر شور درون مدرسه‌ای است و همچنین همه همکاران او تشکر و تقدیر کنم. من واقعا از حضور در المپیاد ورزشی شما لذت بردم.»

او ادامه داد: «مسیر پیشرفت جامعه از آموزش و پرورش شروع می‌شود. مسئولان کشور باید در این مسیر با ریل‌گذاری صحیح، موجبات ارتقاء سلامت و تربیت جسم و روان نوجوانان و جوانان را فراهم کنند. ما در مسیر توسعه، نیاز به آموزش و پرورش داریم. ما اگر قرار است در فردای این سرزمین به جوشش، پیشرفت و توسعه برسیم باید امروز در مدرسه تلاش کنیم. هیچ کشوری بدون توجه به آموزش و پرورش به توسعه نرسید. اگر امروز از ژاپن صحبت می‌کنیم با آگاهی و مطالعه عرض می‎کنم که ژاپن آغاز سرمایه گذاری‌اش از مدرسه بود و ما باید به این سمت برویم و بپذیریم.»

او از معلمان به‌عنوان سرمایه‌ها و ذخایر تمام‌نشدنی یاد کرد و گفت: «نگاه به معلمان باید نگاه تکریم باشد و جامعه‌ای موفق و بالنده است که به معلمان خود احترام بگذارد. بشر برای تداوم حیات خود به معلم نیاز دارد و از این منظر باید هر روز دانش‌آموزان ما به آن‌ها تکریم و تعظیم کنند. آموزش و پرورش یعنی معلمان گرانقدر و گرانقیمت؛ آموزش و پرورش یعنی دانش‌آموزانی شاداب و بانشاط و سالم و آموزش و پرورش یعنی مقدمه جامعه توسعه یافته. هیچ کشوری در دنیا نتوانست به توسعه برسد الا اینکه آغاز کارش از آموزش و پرورش بود.»

صالحی امیری افزود: «ورزش هم باید از آموزش و پرورش شروع شود، در ماه گذشته با دکتر سجادی سفری به سوئیس برای دیدار با مقامات IOC داشتیم و تقریبا در هر 10جلسه‌ای که داشتیم بدون استثناء مقامات کمیته بین المللی المپیک و آقای باخ تاکید داشتند که ورزش را از آموزش و پرورش و سرمایه‌گذاری از آنجا آغاز کنید.»

رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به موفقیت کاروان ایران در المپیک جوانان بوینس آیرس اشاره کرد و گفت: «در المپیک بونس‌آیرس همه دانش‌آموزان و فرزندان ما بودند که درخشیدند و همه جهان مبهوت فرزندان ما شدند. ما توانستیم در این رویداد بزرگ رتبه ایران را نسبت به المپیک قبل از رتبه 24 به رتبه 7 ارتقاء دهیم و این در دنیا بی‌نظیر است. ما در میان 220 کشور جهان به رتبه هفتم و بالاتر از آمریکا رسیدیم و این پیامش این است که ورزش در آموزش و پرورش ما در مسیر صحیح قرار گرفته است و من صمیمانه از وزیر آموزش و پرورش و همه مقامات و دست اندرکاران تقدیر و تشکر می‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار