معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

شرکت 150 هزار دانش آموز استان کردستان در پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در افتتاحیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که در دبستان استقلال ناحیه یک سنندج برگزار شد از شرکت بیش از 150 هزار دانش آموز استان در این برنامه ورزشی خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۹۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 150 هزار دانش آموز استان کردستان در پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان کردستان در آئین نمادین پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که در دبستان استقلال ناحیه یک سنندج برگزار شد؛ گفت: در چند سال اخیر بیشترین تلاش در تربیت بدنی آموزش و پرورش استان بر ایجاد نشاط ، شادابی، تحرک و سرزندگی در مدرسه متمرکز شده است.

وی گفت: هدف از اجرای برنامه ها و فعالیت های ورزشی در مدارس این است که در کنار مسائل آموزشی، به موضوع شادابی، سلامت جسمانی، روحی و روانی اهمیت داده شود.

خوش گوار ورزش را جزء لاینفک زندگی دانش آموزان دانست و اظهار داشت: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از برنامه های محوری و اولویت دار معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان است.

وی در ادامه به اهداف برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای پرداخت و ایجاد نشاط و شادابی در مدارس، تقویت مشارکت محوری و مشارکت پذیری و نهادینه سازی کارگروهی در دانش آموزان را از اهداف برگزاری این المپیاد ورزشی عنوان کرد.

خوش گوار همچنین مشارکت فعال مدیران مدارس در برنامه های تربیت بدنی، همراهی معلمان و اولیای دانش آموزان با بحث های ورزشی و در نهایت استعدادیابی ورزشی را از دیگر اهداف برگزاری این المپیاد برشمرد.

وی با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در 12رشته برگزار می شود؛ گفت: امسال شاخص پوشش دانش آموزان در المپیاد درون مدرسه ای 86 هزار نفر است که بنا داریم این شاخص را به 150 هزار دانش آموز برسانیم.

خوش گوار ادامه داد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در کنار سایر برنامه‌های مکمل تربیت بدنی چون طرح حیاط پویا، ورزش صبحگاهی ، کانون های ورزش درون مدرسه ای و ورزش با خانواده می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در پایان سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که امر به ورزش یک امر به معروف است؛ تصریح کرد: اگر جامعه ما به ورزش کردن روی بیاورد قطعا جامعه ای سالم و شاداب خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار