دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خبر داد:

کشف 500 تن مواد مخدر در سطح کشور

قم (پانا)- دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به کشف 500 تن مواد مخدر در سطح کشور بیان داشت: در مبارزه با سوداگران 9 شهید تقدیم نموده ایم.

کد مطلب: ۸۶۹۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کشف 500 تن مواد مخدر در سطح کشور

سردار اسکندر مومنی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم طی سخنانی اولویت اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را پیشگیری از شیوع اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: بایستی در این مسیر از همه ی ظرفیت های دینی و فرهنگی استفاده نمود.
مومنی با بیان اینکه دو دهه قبل میزان تولید مواد مخدر در کشور افغانستان 200 تن بود افزود: این میزان در حال حاضر به افزایش 50 برابری به 10 هزار تن رسیده است.
وی با اشاره به برنامه ی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای جمع آوری معتادان متجاهر و خیابانی ادامه داد: بر اساس مواد 16 و 42 قانون مبارزه با مواد مخدر، درمان، بازتوانی، بازپروری و در نهایت بازگشت معتادان به جامعه از وظایف ستاد می باشد.
مومنی با بیان این که ایران در مسیر ترانزیت و توزیع مواد مخدر قرار دارد، تصریح کرد: حدود 2 دهه قبل میزان تولید مواد مخدر در افغانستان 200 تُن بود، اما از زمانی که آمریکایی ها در آنجا مستقر شده اند این تولیدات با افزایش 50 برابری به 10 هزار تُن رسیده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین با بیان اینکه میانگین سن اعتیاد در کشور 24.5 سال است خاطرنشان کرد: ممکن است فردی در سن پایین تر معتاد شده باشد که سن او به تنهایی به منزله سن اعتیاد نیست.
صادقی نیز در این جلسه با بیان اینکه سیاست محوری ما پیشگیری از مصرف مواد مخدر است بیان داشت: اعتیاد مشکل ملی است و باید این نگرش را در بین افراد جامعه تقویت نماییم.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: امر پیشگیری در درازمدت موثر است و در کوتاه مدت جواب نمی دهد، اما واقعیت غیرقابل انکار است و باید حتما این کار انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار