در گفت‌وگو با پانا

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی: حیوان آزاری از مصادیق خشونت در جامعه است

مصادیق خشونت در کشور تغییر کرده است

تهران (پانا) - سوزاندن سگ‌ها در اهواز، اعدام سگ در شهرستان رشت، رنگ کردن سگ برای گرفتن سلفی و بستن سگ به ماشین نمونه‌هایی از حیوان‌آزاری است که به گفته رئیس انجمن مددکاری اجتماعی حیوان‌آزاری از مصادیق خشونت است. او همچنین تاکید می‌کند که مصادیق خشونت در کشور تغییر کرده است.

کد مطلب: ۸۶۹۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی: حیوان آزاری از مصادیق خشونت در جامعه است

حسن موسوی چلک اینگونه رفتارها را نوعی از خشونت عنوان می‌کند و به پانا می‌گوید: موضوع خشونت وجه مشخصه زندگی امروزی ماست و تقریبا می‌توانیم بگوییم کمتر مسئولی است که راجع به خشونت ابراز نگرانی نکرده باشد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با بیان اینکه مصادیق خشونت متفاوت است، می‌گوید: گاهی خشونت در قالب وندالیسم (تخریب اموال عمومی) است، گاهی مواقع خشونت در قالب همسرآزاری، خودآزاری، قتل و خودکشی است، گاهی مواقع در قالب خشونت‌های خانگی همچون کودک‌آزاری است و گاهی مواقع خشونت در قالب حیوان‌آزاری است.

وی می‌افزاید: افرادی که برای تخلیه هیجان خود به خشونت پناه می‌برند و آزار دیگران را مبنای رفتارشان قرار می‌دهند قطعا در مدیریت رفتارشان دچار مشکل هستند. اتفاقاتی که در چند وقت اخیر درباره حیوانات افتاده است موجب آزرده خاطر شدن همه شده است. افکار عمومی نگران این موضوع است و رسانه‌ها درگیر هستند زیرا بازتاب آن در جامعه ناخوشایند است.

موسوی چلک با بیان اینکه خشونت به یکی از مشخصه‌های وجوه رفتار ما در کشور تبدیل شده است، می‌گوید: بر اساس آمارها موضوع خشونت با رتبه دوم، بیشترین پرونده را مراجع قضایی دارد و نشان می‌دهد که باید روی سلامت اجتماعی و روانی جامعه بیشتر کار کنیم و مردم باید کنترل خشم را یاد بگیرند. این موضوعی است که برای آموزش آن خیلی دیر عمل کرده‌ایم.

این جامعه‌شناس معتقد است: در حوزه سلامت روان هم حال و روز خوبی در کشور نداریم، وقتی سلامت روان نداشته باشم در رفتارها و ایفای نقش‌ها نمی‌توانیم با تعادل درست برخورد کنیم و این موضوع در شکل‌های مختلف بروز می‌کند به طوری که در برخی موارد رفتارها برای جلب توجه و دیده شدن است و عده‌ای هم جو گیر می‌شوند. اما این رفتارها به هر دلیلی که باشد نشانه خوبی برای جامعه نیست و در این حال نشانه‌هایی است که نباید از کنار آن به آسانی بگذریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار