تخصیص سه میلیارد تومان به نوعروسان در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان از مورد توجه قرار گرفتن اهمیت موضوع ازدواج در رسالت خطیر کمیته امداد امام (ره) و تاکید بر لزوم ارایه تسهیلات به جامعه‌ی هدف در زمینه تسریع در امر اولویت‌بندی بر مبنای مناطق محروم در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۸۶۹۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص سه میلیارد تومان به نوعروسان در سیستان و بلوچستان

محمدرضا میری اظهار کرد: د ر این زمینه مددکاران با شناخت دقیق نسبت به تشکیل‌بندی پزونده و دریافت مستندات لازم اقدام و نوعروسان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت از جمله مشاوره شغلی، فرهنگی، اجتماعی و جهیزیه را براساس نوع نیاز مانند نقدی با کالا دریافت می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: میزان اعتبار هزینه شده در شش ماهه نخست سال جاری بیش از سه میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان بوده که علاوه بر اعتبارات دولتی و امدادی از محل درآمدهای مردمی هزینه شده است.

میری با اشاره به اینکه در این مدت دو هزار و ۴۵۷ فقره جهیزیه و کمک هدیه ازدواج به مددجویان اعطا شده است، یادآور شد: سرانه جهیزیه در مناطق عادی سه میلیون تومان و مناطق محروم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی اعلام کرد: هدیه ازدواج از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فراخور مناطق عادی و محروم استان سیستان و بلوچستان متغیر است .

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به همکاری با سازمان‌های مرتبط و موسسات خیریه در کمک به تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند، افزود: مشارکت‌ سازمان ها و موسسات خیریه نوعی تعامل دوجانبه برای تامین جهیزیه مددجویان ایجاد تا در نتیجه بهترین خدمات به نوعروسان ارایه شود مضاف بر اینکه این همکاری در مناسبت‌های همچون سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بیشتر نمود پیدا کند.

میری با بیان اینکه مشارکت خیران در زمینه حمایت و همیاری تامین لوازم ضروری زندگی مددجویان موثر است، گفت: بدون تردید نقش خیران در مشارکت امور خیر علاوه بر تهیه و اعطای جهیزیه در تامین لوازم ضروری زندگی مددجویان همچون یخچال، کولر، بخاری، آبگرمکن و سایر امکانات غیرقابل انکار است و این مهم باید با جدیت و اهتمام ویژه در دستور کار قرار دارد و از ظرفیت آنها در سطح استان استفاده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار