تشریح فعالیت هلال احمر در مناطق زلزله‌زده در گفت‌وگوی پانا با رئیس سازمان جوانان هلال احمر

17 هزار بسته لوازم‌التحریر از امروز میان دانش‌آموزان زلزله‌زده توزیع می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان جوانان هلال احمر اقدامات این سازمان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تشریح کرد و گفت 17 هزار بسته لوازم‌التحریر از امروز میان دانش‌آموزان زلزله‌زده توزیع می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۹۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
17 هزار بسته لوازم‌التحریر از امروز میان دانش‌آموزان زلزله‌زده توزیع می‌شود

شهاب‌الدین صابونچی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اقدامات هلال احمر از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری روز 21 آبان ماه سال گذشته در کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه هلال احمر از لحاظ قانونی در مرحله امداد و نجات، اصلی‌ترین تکلیف هلال احمر است که در دو ماه ابتدایی از زمان وقوع زلزله، جمعیت هلال احمر تکلیف خود را در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی انجام داده است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر درباره اقدامات این سازمان از زمان وقوع زلزله غرب کشور گفت: چند اقدام از سوی سازمان جوانان هلال احمر برای زلزله‌زدگان کرمانشاه انجام شده است که هنوز هم ادامه دارد. یکی از این اقدامات، استقرار تیم‌های سحر (ساماندهی حمایت اجتماعی و روانی) هلال احمر در مناطق زلزله‌زده بود که فعالیت عمده این تیم‌ها بعد از زلزله آغاز شد و اوج گرفت.

وی ادامه داد: همچنین پس از وقوع زلزله روز 21 آبان ماه، تیم‌های هلال احمر که از استان‌های معین اعزام شده بودند تا نوروز فعالیت‌ها را در روستاها و شهرهای زلزله‌زده ادامه داند و یکسری تیم‌های آموزش دیده نیز تا اواخر شهریورماه سال جاری در روستاها فعالیت داشتند و در مناطق زلزله‌زده نقش تسهیلگری و حمایت‌گری را ایفا کردند.

صابونچی درباره فعالیت سازمان جوانان هلال احمر برای دانش‌آموزانی که در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هستند نیز گفت: برای این دانش‌آموزان اردوی ویژه‌ای در نظر گرفته شد که در ایام تابستان اجرا شد و 500 نفر از دانش‌آموزان سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به اردوی مشهد اعزام شدند.

به گفته وی، گزارش اقدامات صورت گرفته از سوی هلال احمر تهیه شده است و روز دوشنبه و همزمان با اولین سالروز وقوع زلزله کرمانشاه ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر از تهیه بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار دارد تهیه این بسته‌های لوازم‌التحریر است که در این راستا 17 هزار بسته لوازم‌التحریر با کیفیت مناسب تهیه و برای استان کرمانشاه ارسال شده است و فردا دوشنبه 21 آبان ماه با حضور استاندار و رئیس جمعیت هلال احمر به دانش‌آموزان روستاها اهدا می‌شود.

صابونچی تصریح کرد: علاوه بر این در کنار برنامه‌هایی که اجرا می‌شود قرار است از طریق کمک‌های مردمی و کمک کشورهای دیگر یکسری اقلام از جمله پوشاک تهیه شود و از سوی تیم‌های سحر ظرف هفته‌های آینده به زلزله‌زدگان توزیع شود. این اقلام بر اساس مطالعات میدانی دسته‌بندی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار