در جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری خوسف اعلام شد:

محور میان ده شهر خوسف بازسازی می شود

خوسف (پانا ) - به منظور تعیین تکلیف هزینه هشت میلیارد ریالی محور میان ده شهر خوسف در بافت تاریخی جلسه ای در فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۹۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
محور میان ده شهر خوسف بازسازی می شود

« علیزاده » شهردار و دبیر ستاد باز آفرینی پایدار شهری خوسف گفت: هشت میلیارد ریال اعتبار برای جداره سازی ، کف سازی و سنگ فرش بافت تاریخی محور میان ده شهر خوسف از سوی راه و شهرسازی استان در نظر گرفته شده و تا 20 آذر ماه جاری باید تعیین تکلیف شود و دستگاههای متولی به صورت مشترک این کار را انجام دهند که مهمترین مشکل این محور بحث اجرای فاضلاب می باشد.


« ولی پور مطلق» معاون راه و شهرسازی استان گفت: این طرح یک ابلاغ و اقدام مشترک است که با همکاری و اجرای دستگاهها و اداره های برق ، گاز ، آب و فاضلاب ، مخابرات ، شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری در بافت تاریخی هفت شهر استان انجام می شود که 30 درصد اعتبارات هر دستگاه در محلات مشخص شده هزینه می شود و در شهر خوسف نیز محله یا محور میان ده در نظر گرفته شده است و باید در جهت اجرای این پروژه اقدام کنند.


نماینده اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز در این نشست گفت: طرح محور میان ده شهر خوسف از منزل تاجور تا مسجد امام حسن عسکری (ع) در بافت تاریخی خوسف می باشد که از زمان مصوب شدن طرح هر سال اعتباری در نظر گرفته می شود و با توجه به اعتبار موجود امسال باید 200 متر (طول) آن از مسجد جامع به سمت میدان مقابل منزل مرحوم سید حیدر عبادی و تاجور شامل جداره سازی ، کف سازی و سنگ فرش انجام شود که اداره های آب ، برق ، گاز و مخابرات نیز باید بر اساس تفاهم نامه نسبت به اصلاح زیر ساخت ها و شبکه ها اقدام کنند.


« جمشیدی » افزود: دو میلیارد و 500 میلیون ریال نیز از سوی میراث فرهنگی و گردشگری برای بافت تاریخی مذکور در نظر گرفته شده و به صورت اوراق می باشد و تا سال 99 فرصت دارد که علاوه بر اجرای پروژه های جداره و کف سازی در امر ترمیم پشت بام ها و بادگیرهای مسیر هزینه خواهد شد.


معاون فرماندار برای اجرایی شدن سریع طرح ، پیشنهاد کانال انرژی داد و گفت: با توجه به سنگ لاخ بودن زمین محله میان ده ، شهرداری بررسی کند و تا یک ماه دیگر نتیجه و هزینه اجرای طرح کانال انرژی را اعلام کند که در صورت موافقت دستگاههای مرتبط این طرح اجرا شود.


« قلی زاده » افزود: با توجه به تصویب طرح فاضلاب شهر خوسف و مشکلات اعتباری ، به گفته رئیس شرکت آب و فاضلاب استان اجرای طرح به سه یا چهار سال آینده موکول شده ، لذا اعتبار ابلاغ شده طرح میان ده برای جداره سازی ، ترمیم دیوارها و نماها هزینه شود و در ادامه و اعتبارات بعدی ، با اجرای طرح فاضلاب کف سازی مسیر انجام خواهد شد که اداره آب و فاضلاب شهری تا یک ماه آینده حاضر فرصت دارد نسبت به ترمیم و اصلاح شبکه آب مسیر مسجد جامع تا منزل تاجور اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار