رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر:

بازنشستگی سالانه هزار معلم در بوشهر تهدیدی برای آموزش و پرورش است

بوشهر(پانا) - رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: بازنشستگی سالانه هزار معلم در استان یک تهدید برای حوزه آموزش و پرورش است و قطعا باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

کد مطلب: ۸۶۸۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بازنشستگی سالانه هزار معلم در بوشهر تهدیدی برای آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری صبح امروز در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در دفتر ریاست دانشگاه فرهنگیان استان اظهار داشت: با توجه به تعامل و ارتباط با مجموعه دولت باید از این پتانسیل در راستای ارتقا و توسعه دانشگاه فرهنگیان استان در زمینه های عمرانی، آموزشی، جذب هیئت علمی و کادر اداری استفاده کرد.

خدری اضافه کرد: مدیریت این دانشگاه باعث ارتقای دانشگاه استان در سطح کشور شده و علی رغم تمام کمبودها و کاستی های موجود در بحث آموزشی ارتقا صورت گرفته است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت بسیار خوبی برای استان بوشهر است و در بحث تعلیم و تربیت معلمان خیلی می تواند موثر باشد و نیازهای استان را در این حوزه برطرف کند.

خدری با اشاره به سخنان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان در زمینه بازنشستگی تعداد زیادی از معلمان ادامه داد: بازنشستگی سالانه هزار نفر در استان یک تهدید برای حوزه آموزش و پرورش است و قطعا باید برای آن تدبیری اندیشیده شود تا بتوانیم در سال‌های آینده این نقیصه بزرگ را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: جایگزین کردن این تعداد معلم که واقعا یک تهدید برای آموزش و پرورش استان بوشهر است قطعا نیاز به تلاش و تدبیر دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست برنامه جامع توسعه دانشگاه در آینده را نیازمند تمرکز در سه حوزه دانست و افزود: در قسمت توسعه فیزیکی پیشنهاد می شود در پردیس دختران یک بلوک خوابگاهی با زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع احداث شود که نیاز فضای خوابگاهی را مرتفع می سازد و در پردیس پسران با الحاق مدرسه مجاور مشکل فضای آموزشی برطرف می شود.

اکبر مولایی ادامه داد: برای کمبود هیئت علمی نیز نیاز به گرفتن ردیف است و برای تکمیل نیروی اداری مورد نیاز باید زمینه انتقال نیروهای مامور از آموزش و پرورش با گرفتن مجوز از سازمان مرکزی فراهم شود.

وی افزود: سال گذشته اعتباراتی برای این دانشگاه در استان مصوب شد و تفاهم نامه‌ای نیز رد و بدل شد که متاسفانه تخصیص نیافته است و نیاز به رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در این زمینه وجود دارد تا کار تسریع شود.

وی اضافه کرد: در پردیس بنت الهدی صدر این دانشگاه کلنگ احداث یک بلوک خوابگاهی جدید برای رفع نیاز این پردیس برای آینده لازم است که با گرفتن مصوبه در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر پیگیری خواهد شد.

در پایان این نشست رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان با همراهی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و جمعی از مسئولان دانشگاه از بخش های مختلف پردیس بنت الهدی صدر بوشهر و همچنین بخش کوچک سانحه دیده در حادثه آتش سوزی طبقه اول بلوک یک این پردیس بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار