در برنامه پرسشگر شبکه آموزش انجام شد

روایت سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از چرایی مدرک‌گرایی در کشور

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد تا صاحب‌نظران اگر در قانونگذاری و نظارت مجلس در حیطه مدرک‌گرایی نظری دارند اعلام کنند و به جای کلی‌گویی به صورت مستند موارد را به کمیسیون ارائه دهند.

کد مطلب: ۸۶۸۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
روایت سخنگوی کمیسیون آموزش  مجلس از چرایی مدرک‌گرایی در کشور

میرحمایت میرزاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش، درباره بیماری دانشگاه‌گرایی گفت: «همه اجزای سیستم در کاری که باید انجام دهند باید احساس مسئولیت کنند و اگر قرار باشد دنبال مقصر بگردیم همه اجزا مقصرند.»

او افزود: «مثلا در همین صداوسیما چقدر درباره نفرات برتر تبلیغ می‌شود؟ یا جلوی دانشگاه تهران چقدر روی در و دیوار تبلیغ است؟ در فیلم و سریال‌ها چقدر به کسانی که مهارت‌آموزند نقش مثبت می‌دهند و چقدر به کسی که پزشک و مهندس است؟»

میرزاده درباره وجود قوانین در این باره گفت: «آیا شما تصور می‌کنید مشکل از قانون است ما در کشورمان حداقل می‌توانیم بگوییم کمبود قانون نداریم. برای نجاری و کشاورزی و تولید لازم نیست مدرک داشته باشیم اما ما مدرک‌گرایی را به جایی رساندیم که همه بچه‌ها مدرک داشته باشند.»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به راهکارهای حل بیماری مدرک‌گرایی اشاره کرد و افزود: «هنرستان‌های کاردانش تخصص‌گرایی را دنبال و تکنیسین و کارگر ماهر تربیت می‌کنند. تقاضا داریم تا صاحب‌نظران اگر در قانونگذاری و نظارت مجلس در این حیطه نظری دارند به ما اعلام کنند و به جای کلی‌گویی به صورت مستند موارد را به کمیسیون ارائه دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار