معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری اولین نشست کار گروه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی دانش آموزان ابتدایی

زاهدان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان از برگزاری اولین جلسه کار گروه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی دانش آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۸۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین نشست کار گروه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی دانش آموزان ابتدایی

پور ملایی هدف از تشکیل کار گروه را بررسی علل اختلالات یادگیری در دانش آموزان دوره ی ابتدایی و ارائه راهکارهای لازم برای درمان اختلالات یادگیری دانش آموزان بیان کرد.

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: دانش آموزان دچار اختلالات یادگیری ممکن است در یک یا دو حوزه خواندن ، نوشتن و محاسبات ریاضی با اختلال و مشکل مواجه باشند، که باید با ایجاد شرایط مناسب و طی برنامه ریزی های مدون دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری شناسایی و با اتخاذ تدابیر صحیح بهترین و درست ترین مسیر برای رفع این چالش ، فراهم آید .

وی بیان داشت: مدیران، معلمان و اولیاء برای تشخیص ، درمان و پیگیری اختلالات یادگیری نیاز به دانش افزایی بیشتری دارند که برای کاهش آمار بالای مبتلا به اختلالات و عوارض جانبی ضرورت دارد با این اختلالات آشنایی پیدا کنند که بر این اساس دوره های آموزشی با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار معاونت آموزش ابتدایی استان قرار دارد .

مشاور مدیر کل در هدایت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان عنوان کرد: کودکانی که دچار اختلالات یادگیری هستند با روش های مرسوم تعلیم و تربیت کودکان عادی قادر به یادگیری نیستند و نیاز به کمکهای ویژه دارند.

شیرازی افزود: دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری جزء کودکان در معرض خطر و شکننده حساب می شوند و آموزش و پرورش باید از این افراد پشتیبانی کند و یک سپر دفاعی برای آنان باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: مبتلایان به ناتوانی های یادگیری در تمام سطوح و تمام پایه های تحصیلی از آمادگی تا دانشگاه دیده می شوند که تشخیص بهنگام ، روند بهبودی را سرعت خواهد بخشید و بنابراین توجه به دوره ی ابتدایی به ویژه پایه های اول و دوم در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حجتی بیان داشت: توانمند سازی مربیان و کیفی کردن فعالیتها از اولویت های کاری این اداره است و برنامه ریزی لازم برای تقویت تعامل و ارتباط مدیران مدارس ابتدایی با مراکز آموزشی توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری، انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار