قاسمی: آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند در پی تحریم اقلام غدایی و دارویی نیستند

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که گفته بود تحریم‌های تازه دادوستدهای بشردوستانه مانند غذا و دارو را هدف نگرفته است، واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۶۸۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
قاسمی: آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند در پی تحریم اقلام غدایی و دارویی نیستند

بهرام قاسمی با انتقاد از اظهارات اخیر برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران مبنی بر عدم تحریم دارو و مواد غذایی از سوی واشنگتن، اظهار کرد: «من کسی که چنین کلمات دروغینی را مطرح کرده نمی‌شناسم. او هر که است یا یک دروغگوی حرفه‌ای است یا اینکه خود را به ناآگاهی زده است.»

او متذکر شد: «آن‌ها به دروغ می‌گویند که در پی تحریم اقلام غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی نیستند پس احتمالا آن‌ها تحدید و تهدیدات خود را برای خوشبختی و رفاه ایرانیان می‌خواهند!»

برایان هوک روز سه‌شنبه (۱۵ آبان) در یک پیام ویدیویی خطاب به مردم ایران ادعا کرد که فروش غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای کشاورزی به ایران «هرگز» تحریم نبوده و نیست. مقامات کشورمان در اظهارات متفاوتی به رد ادعاهای هوک پرداخته و تاکید کردند که با دور تازه تحریم‌های آمریکا، دسترسی مردم ایران به اقلام غذایی و دارویی محدود شده بنابراین تحریم‌های آمریکا برخلاف حقوق بشر است.

چندی پیش نیز دیوان بین‌المللی دادگستری با وارد دانستن دفاعایان مسئولان ایرانی، تاکید کرده بود که تحریم‌های آمریکا ناقض حقوق مردم ایران است بنابراین با صدور دستور قرار موقت، خواستار توقف تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه مردم ایران شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار