صالحی عمران:

شاخص‌های رتبه بندی در کشورهای پیشرفته دنیا، بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان است

تهران (پانا) - اولین نشست بین المللی سازی آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۸۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
شاخص‌های رتبه بندی در کشورهای پیشرفته دنیا، بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان است

به گزارش اداره کل روابط عمومی، صبح امروز سه شنبه 15 آبان اولین نشست بین المللی سازی آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای با حضور سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و برخی از مدیران کل و روسای استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سالن جلسات دفتر ریاست سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

بنابراین گزارش صالحی عمران در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور سالار آملی و تقدیر و تشکر از حمایت‌های مدیران وزارت علوم از دانشگاه عنوان کرد: باید در برهه کنونی بین المللی سازی آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای را جدی گرفته و برنامه عملیاتی مختص آن را پیاده کنیم.

او با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالقوه و گستره جغرافیایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور بین المللی شدن را یکی از مباحث مهم قلمداد کرد و گفت: امروز با وجود تعدادی از مراکز تابعه دانشگاه در مرزهای مشترک با کشورهای هم جوار، فرصت مغتنمی برای بین المللی سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به وجود آمده است که دانشگاه در این زمینه برنامه های گسترده‌ای دارد.

صالحی عمران از اعطای شورای مستقل برنامه ریزی درسی آموزش‌های مهارتی از سوی وزارت علوم به دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و با تأکید بر تقاضا محوری و مؤلفه‏‌های سازنده شایستگی دانش آموختگان آموختگان ادامه داد: شاخص‌های اصلی رتبه بندی در کشورهای پیشرفته در بین دانشگاه‌های دنیا بحث اشتغال فارغ التحصیلان است.

او گفت؛ بین المللی شدن یکی از مهم ترین لوازم در عصر جهانی شدن و رویکردی مهم برای احیای تفکرات نظام علمی و فرهنگی جهان است و پیامدهای مثبت فراوانی همچون گسترش مهارتهای ارتباطی بین فرهنگی، انتقال تکنولوژی، افزایش زمینه های مطالعاتی، فراهم شدن فرصت لازم برای جذب اساتید و دانشجویان خارجی، تقویت تحقیقات و تولیدات علمی، بهره وری اقتصادی و منافع ارزی را در پی دارد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی حوزه بین الملل دانشگاه برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در زمینه مراودات علمی، گفتگوی مهارتی بین دانشگاه های مطرح جهان، انتقال تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا از جمله انرژی‌های پاک با تدریس اساتید خارجی و اعزام اساتید برای فرصت های مطالعاتی و دوره‌های دانش افزایی است.

او در پایان با اشاره به تغییر دیدگاه‌های جهانی نسبت به تکنولوژی و فناوری‌های نو عنوان کرد: ما در دانشگاه باید به دنبال فناوری‌هایی باشیم که نیاز اساسی به هزینه کرد بالا از جمله تجهیز و تأمین ملزومات کارگاهی و آزمایشگاهی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار