در گفت‌وگو با پانا

قلی‌زاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران: یک بار برای همیشه مشکلات آموزش‌وپرورش را با بودجه مناسب حل کنیم

وقتی هر سال بودجه آموزش‌و‌پرورش با کسری بسته می‌شود توقع دارید مشکلات آموزش‌و‌پرورش حل شود؟

تهران (پانا)‌- عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مشکلات آموزش و پرورش را ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی مسئولان به آن و حل مشکلات این وزارت‌خانه را نیازمند عزم ملی و اختصاص بودجه مناسب دانست.

کد مطلب: ۸۶۸۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
قلی‌زاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران: یک بار برای همیشه مشکلات آموزش‌وپرورش را با بودجه مناسب حل کنیم

قلی الله‌قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «مشکلات آموزش و پرورش به دلیل بی‌توجهی و کم‌توجهی مسئولان به آن است، وقتی هر سال بودجه آموزش و پرورش با کسری بسته می‌شود توقع دارید مشکلات آموزش و پرورش حل شود؟ طبیعی است که حل نمی‌شود.»

او ادامه داد: «وقتی کسی فراغت ذهنی نداشته باشد چطور ممکن است به آینده‌سازان مملکت آموزش دهد و آن‌ها را تربیت کند، مسلم است که بخشی از ذهن و وقت آنها درگیر مسائل معیشتی است. این تنها مشکل آموزش و پرورش نیست، بلکه یکی از مشکلات و شاید مهمترین آن‌ها باشد. آموزش و پرورش با امکانات مالی مناسب و نیروهای فرهیخته می‌تواند انتظارات و توقعات را برآورده کند.»

نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: «در شرایط فعلی وقتی آموزش و پرورش برای پرداخت دستمزد نیروهای خود با مشکل مواجه است، طبیعی است که در حوزه‌های دیگر هم مشکل پیش می‌آید. البته خدا را شکر که خیرین وارد حوزه عمرانی و مدرسه‌سازی شده‌اند و به آموزش و پرورش کمک می‌کند.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران گفت: «ساختار بودجه‌ریزی کشور و ساختار اداری و اجرایی مشکل دارد، وقتی در کل کشور مثل گوشت قربانی اعتبارات را توزیع می‌کنیم، به هیچ جایی نمی‌رسیم. اکنون پروژه‌هایی داریم که 20 سال از عمر کلنگ‌زنی آنها گذشته است و هنوز بهره‌برداری نشده‌اند و عمر مفید آن پروژه هم گذشته است.»

لله‌قلی‌زاده حل مشکلات آموزش و پرورش را نیازمند یک عزم ملی از سوی دولت و مجلس دانست و گفت: «اینها باید یکبار برای همیشه با توجه به اولویت‌بندی‌ها، بودجه مناسب را اختصاص دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار