35 واحد آلاینده متخلف در استان تهران پلمب شد

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از پلمب 35 واحد آلاینده متخلف در استان تهران طی شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۷۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
35 واحد آلاینده متخلف در استان تهران پلمب شد

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، کیومرث کلانتری با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری 1754 واحد صنعتی و کارگاهی دراستان تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده‌اند، افزود: صدور و ابلاغ این اخطاریه‌ها به واحدهای متخلف بر اساس حدود 617 مورد شکایات واصله و گزارشات مردمی و نیز 5260 مورد پایش و بازدید کارشناسان محیط زیست استان از واحدهای صنعتی مستقر در استان صورت گرفته است.

وی به انتقال 127 واحد به محل مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست در نیمه نخست سال با پیگیری محیط زیست استان تهران اشاره کرد و گفت: همچنین 430 مورد ارائه خود اظهاری و 1194 مورد پیگیری پرونده‌های حقوقی در طی این مدت صورت پذیرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کلیه واحدهای صنعتی موظف به رعایت استانداردهای محیط زیست هستند، تصریح کرد: همچنین در شش ماهه اول امسال 35 واحد صنعتی،کارگاهی و صنفی نیز که علیرغم تذکرات و اخطارهای قبلی متاسفانه اقدامی در جهت رفع آلایندگی واحد تحت مدیریت صورت نداده بودند، پس از طی مراحل قانونی پلمب شده و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری بعمل آمد.

کلانتری افزود: این واحدها اغلب با ایجاد آلودگی آب، خاک و هوا، موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان را ایجاد کرده بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در سطح استان تهران همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و با واحدهای آلاینده و متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار