شورای نگهبان با 20 ایراد CFT را رد کرد

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان از رد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) و اعاده آن به مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۷۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شورای نگهبان با 20 ایراد CFT را رد کرد

عباسعلی کدخدایی، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «شورای نگهبان لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) را در جلسات متعدد خود مورد بررسی قرار داد و واجد ایرادات و ابهاماتی دانست. این نظر شامل موارد خلاف شرع، خلاف قانون اساسی و ابهام، در موعد مقرر برای مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.»

در همین رابطه منابع آگاه در مجلس شورای اسلامی به پانا گفته‌اند که مجموع ایرادات شرعی و قانونی شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم موسوم به CFT، 20 عدد است که برخی از آن‌ها شامل متن کنوانسیون CFT می‌شود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش و در جلسه رای اعتماد به 4 وزریر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌ها اقتصاد، کار، صمت و راه درباره ارسال لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو تاکید کرده بود که ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان به متن این کنوانسیون را غیرقابل اجرا خوانده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار