ممنوعیت اعزام دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی به خارج از کشور

تهران (پانا) - رئیس مدارس غیردولتی از ممنوعیت اعزام دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی به خارج از کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۷۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت اعزام دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی به خارج از کشور

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجتبی زینی وند درباره اقدام برخی مدارس و مراکز غیر دولتی برای اعزام دانش‌آموزان به مسابقات علمی خارج از کشور با عناوین مختلف گفت: مدارس برای چنین اقداماتی هیچگونه مجوزی از سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی دریافت نکرده‌اند که دانش‌آموز را برای انجام آزمون به خارج از کشور اعزام کنند.

او ادامه داد:چنین برنامه‌هایی به هیچ وجه حتی جزء برنامه‌های فوق برنامه هم مجوز ندارند؛ در حالت کلی برگزاری آزمون‌ها و اردوهای خارج از کشور هرگز به منزله برنامه‌های فوق برنامه تلقی نمی‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی افزود: مدارس غیر دولتی هرگز اجازه اعزام دانش‌آموزان را به خارج از کشور پیدا نمی‌کنند و خانواده‌ها باید مواظب باشند تا برخی مدارس از فرصت سو استفاده نکنند و برنامه‌های این چنینی را جز کارهای قانونی مدرسه ندانند.

زینی وند با تاکید بر اینکه مدارس غیردولتی محدودی چنین اقدامات خارج از ضوابطی را انجام می دهند، گفت: هرگز کلاس‌های فوق برنامه با برگزاری المپیادها در خارج از کشور ارتباطی پیدا نمی‌کنند وساعات فوق برنامه پیش از اجرا به تایید ادارات مناطق و استان‌ها رسیده است و چنین اعزام های خارج از کشور در آن جایی ندارد.

او با بیان اینکه امسال ساعات فوق برنامه های مدارس غیر دولتی مهارت محور در نظر گرفته شده است، گفت: تمام اقدامات در ساعات فوق برنامه‌ باید در چارچوب سامانه مهارت باشد که امسال برای اولین بار راه اندازی شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: هرساله مبلغی را به عنوان کیفیت بخشی در شهریه لحاظ می‌کنیم که برای سال گذشته 15 درصد در نظر گرفته شده است و احتمال دارد سال آینده درصد آن بیش از مبلغ امسال باشد و بر اساس برنامه ریزی که داشتیم حداقل 10 درصد از این میزان به موضوع مهارت محوری توجه دارد یعنی مدارسی که به ساعات فوق برنامه مهارتی توجه کرده باشند از مزایای کیفیت بخشی بهره مند می شوند و سایر مدارس غیر دولتی از آن بی بهره هستند.

زینی وند افزود: مهارت‌ها برای مدارس غیردولتی کاملا در چارچوب مشخصی تعریف شده است که مدرسه می‌تواند طبق شرایط خود چند مهارت را از بین فهرست در نظر گرفته شده انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار