در گفت‌وگو با پانا

ابتکار: لایحه‌ای با موضوع برابری دیه زن و مرد تدوین می‌شود

در قرآن به عددی برای دیه اشاره نشده است

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به برابری دیه زن و مرد اعلام کرد که در این معاونت لایحه‌ای با موضوع برابری دیه زن و مرد در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۸۶۷۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: لایحه‌ای با موضوع برابری دیه زن و مرد تدوین می‌شود

معصومه ابتکار درباره برابری دیه زن و مرد به پانا گفت: با حضور جمعی از صاحب‌نظران و فقها جلسه امکان‌سنجی با موضوع برابری دیه زن و مرد در مشهد برگزار شد و به طور دقیق امکان‌سنجی این موضوع بررسی شده است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نگاه قرآن به زنان کاملا عادلانه و بدون تبعیض است، گفت: در قرآن کرامتی که برای زن قائل شده است، مساوی کرامتی است که برای مردان در نظر گرفته شده است و ذات و روح انسان‌ها در برابری کامل با هم قرار دارد.

وی تأکید کرد: بنابراین از آنجا که در قرآن کریم به عددی برای دیه اشاره نشده است، این امکان وجود دارد که با توجه به تغییراتی که در اوضاع اقتصادی و اجتماعی رخ داده است و زنان نقش مهمی در اقتصاد خانواده ایفا می‌کنند، در موضوع دیه باید با تکیه بر مقتضیات زمان بازنگری صورت بگیرد و تفاوت موجود از میان برداشته شود.

ابتکار ادامه داد: ما در معاونت زنان و خانواده، لایحه‌ای را با موضوع برابری دیه زن و مرد در دست بررسی داریم تا بتوانیم این لایحه را تدوین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار