هزار و 722 کندوی زنبور عسل در مهاباد سرشماری شد

ارومیه(پانا)- رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: در سرشماری سالانه زنبورستان های این شهرستان در مجموع 39 هزار و 722 کندوی زنبور عسل سرشماری شد.

کد مطلب: ۸۶۷۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
هزار و 722 کندوی زنبور عسل در مهاباد سرشماری شد

کوروش سعیدی افزود: این سرشماری سالانه از 14 مهر ماه به مدت سه هفته و با همکاری تعاونی زنبورداران مهاباد انجام شد و برای دستیابی به آماری دقیق در زمان سرشماری، جابجایی کلنی های زنبور عسل نیز ممنوع اعلام شد.


وی با بیان اینکه اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری جهت تجزیه و تحلیل در سامانه مدیریت جامع داده های کشاورزی ثبت می شود، گفت: در این طرح تعداد کندوها از جمله مدرن و بومی، میزان تولید عسل و دیگر فرآورده های زنبور عسل ثبت شده است.


رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: طبق این سرشماری مشخص شد که 393 نفر در این شهرستان به زنبورداری مشغول هستند و تولید عسل و تعداد کندوها در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است.


سعیدی افزود: در سرشماری سال گذشته 44 هزار و 900 کندوی زنبور عسل مدرن و سنتی در این شهرستان سرشماری شده بود و میزان تولید نیز بیش از 340 تُن عسل بود.


وی بیان کرد: صدور دفترچه زنبورداری، صدور مجوزهای کوچ به استان های دیگر، معرفی به بانک های عامل برای دریافت اعتبارات و برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور بهره وری بیشتر از خدمات از جمله اقدامات این اداره در حمایت از تولید عسل به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار