بهارستان در هفته جاری: بررسی درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در هفته پاسخگویی ظریف و زنگنه

حذف برخی عناوین مجرمانه از قانون در کمیسیون حقوقی بررسی می‌شود

تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی در هفته جاری علاوه بر بررسی درخواست جمعی از نمایندگان برای تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی در پنج سال حضور ولی‌الله سیف، شاهد پاسخگویی وزرای امور خارجه و نفت در صحن علنی خواهد بود، همچنین لوایح ساماندهی وضع زندان‌های کشور و حذف برخی عناوین مجرمانه از قانون نیز در کمیسیون تخصصی بررسی خواهد شد.

کد مطلب: ۸۶۷۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری: بررسی درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در هفته پاسخگویی ظریف و زنگنه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته جاری همچون هفته گذشته به صورت کامل جلسات علنی خود را برگزار نخواهند کرد و باتوجه به تعطیلی روز چهارشنبه به دلیل مصادف شدن با ایام رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع)، نمایندگان نیز در هفته جاری در روزهای یکشنبه و دوشنبه جلسه علنی برگزار می‌کند.

حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در صحن علنی برای پاسخ به سوالات 6 نماینده مجلس شورای اسلامی به ویژه حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده اصولگرای مردم شاهین‌شهر از رخ‌دادهای مهم هفته جاری بهارستان محسوب می‌شود. سوالات مطرح شده از وزیر امور خارجه کشورمان بر اساس اعلام رسمی قوه‌مقننه سه فقره خواهد بود.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت تدبیر و امید نیز در همین هفته برای پاسخ به دوفقره سوال علی ساری، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته جاری خانه ملت همچنین طرح اصلاح صدور چک را برای تامین نظر شورای نگهبان و طرح یک فوریتی راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چند جانبه در تجارت خارجی و لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح را بررسی خواهند کرد.

بررسی لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی، لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه کشور و لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان نیز در دستور کار هفته جاری وکلای ملت جای گرفته است.

نمایندگان مجلس همچنین قرار است لایحه تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی به علاوه کار و تعاون که همان لایحه تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است را به همراه لایحه نحوه استفاده و نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی را مورد بررسی قرار دهند.

بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان ملت برای تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها و گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی در پنج سال گذشته در دستور کار جلسات هفته آینده خانه ملت قرار دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین قرار است تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده را در جلسات هفته آتی مجلس شورای اسلامی بررسی کنند.

زنان بهارستان‌نشین تا کنون دارای فراکسیون ویژه خود بوده‌اند ولی با این درخواست قصد تشکیل کمیسیونی ویژه برای رسیدگی بهتر به مشکلات بانوان جامعه را دارند.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری از روز شنبه تا سه‌شنبه برگزار خواهند شد که اهم برنامه کاری آنان به شرح زیر است:

کمیسیون اجتماعی

محمد شریعتمداری، وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه برنامه‌های آینده خود در این وزارتخانه روز یکشنبه میهمان کمیسیون اجتماعی مجلس است.

اعضای این کمیسیون عصر یکشنبه همچنین قرار است طرح استفساریه اصلاح تبصره یک قانون اصلاح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی کنند.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز روز دوشنبه برای پاسخ به سوال نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون حاضر خواهد شد.

امیرسرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح نیز جهت پاسخگویی به سوال دو نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه این کمیسیون حضور یابد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

حجت الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات برای پاسخ به پنج سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می رود.

اعضای این کمیسیون در همان روز همچنین قرار است اعضای هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت، اعضای کمیته اجرایی و پیگیری حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین و اعضای دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های بین‌المللی فلسطین را انتخاب کنند.

کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی در جلسه روز یکشنبه خود گزارش اجرای ناقص قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و عدم رعایت شئونات در اجرای آیین‌نامه اجرایی شیوه قیمت گذاری بنگاه‌ها درخصوص واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه را بررسی می‌کنند.

قرار است مدیر و مسئولان شرکت‌های سرمایه‌گذاری پتروشیمی گزارش آخرین وضع صادرات واحدهای پتروشیمی و چگونگی وصول ارز حاصل از فروش را در روز یکشنبه به اعضای کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز روز دوشنبه برای پاسخ به سوالات 9 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست این کمیسیون حاضر خواهد شد.

کمیسیون حقوقی و قضائی

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه طرح ساماندهی زندانیان و کاهش کیفری زندان‌ها و لایحه قضازدایی و حذف برخی عنوان‌های مجرمانه از قوانین را بررسی خواهند کرد.

بررسی طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون بررسی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار