سرپرست اداره آموزش و پرورش عشایری کشور: مجلس به اجرای اساسنامه مدارس عشایری کمک کند

تهران (پانا) - سرپرست اداره آموزش پرورش عشایری کشور، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار عنبرآباد از مدارس شبانه‌روزی عشایری دخترانه عنبرآباد، مدرسه عشایری روستای پشت‌کوه و مدارس عشایری زاخت و کغارکی در بخش جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد بازدید کردند.

کد مطلب: ۸۶۷۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست اداره آموزش و پرورش عشایری کشور: مجلس به اجرای اساسنامه مدارس عشایری کمک کند

به گزارش فارس، محمدرضا سیفی سرپرست اداره آموزش و پروش عشایری کشور در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه ارزیابی مدارس عشایری رتبه خیلی خوبی در کشور دارد، گفت: در این سفر به‌صورت میدانی از چندین مدرسه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد بازدید داشتم تا مشکلات را شناسایی و با کمک مسئولان و نمایندگان این مشکلات را برطرف کنیم.

او ادامه داد: در اساسنامه مدارس عشایری، سرانه معلمان عشایری سه برابر مدارس عادی است و معلمان عشایری حق آمد و شد، حق سکونت و حق بیتوته باید داده شود که تاکنون این اتفاق نیفاتده است و در اینجا فرصت خوبی است تا از نمایندگان مجلس بخواهیم که در اجرای اساسنامه کمک کنند تا بتوانیم مشکلات معلمان عشایری را به حداقل برسانیم.

سیفی گفت: اداره عشایری با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، 200 سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس عشایری استان کرمان به‌ویژه در مناطق محروم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد احداث خواهد کرد.

یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید گفت: این سفر در واقع یک بازدید میدانی است که ما بتوانیم در برنامه‌ریزی کمک به این مدارس و این دانش‌آموزان یک اولویت‌هایی را قائل شویم و بتوانیم از همه ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد بهره‌گیری کنیم برای اینکه بتوانیم وضعیت نابسامان را ساماندهی کنیم.

او گفت: در بعضی مدارس عشایری حتی یک کانکس و یا یک چادر هم ندارند در شرایطی که دنیا به سمت متحول شدن است ما هنوز در گوشه کنار کشور از این گرفتاری‌ها داریم.

کمالی پور افزود: این سفر کمک می‌کند به اینکه مدیران بالادستی با قدرت و جدیت و شناخت بیشتر تصمیم بگیرند و امیدواریم سفر سرپرست اداره آموزش و پروش عشایری کشور پایانی به محرومیت دانش‌آموزان عشایر جنوب استان به‌ویژه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار