660 هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی رفع تصرف شد

ارومیه(پانا)-مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: 660 هکتار از اراضی ملی استان که در نیمه نخست امسال توسط سودجویان تخریب و تصرف شده بود، بازپس گرفته شد.

کد مطلب: ۸۶۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
660 هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی رفع تصرف شد

میرصمد سید موسوی افزود: رسیدگی به پرونده های متصرفان اراضی ملی در استان طی این مدت رشد 57 درصدی داشته و حدود 300 میلیارد ریال از متصرفان و سودجویان خسارت اخذ شده است.

وی بیان کرد: امسال همچنین یک هزار و 264 فقره پرونده با مساحت یک هزار و 963 هکتار برای متصرفان اراضی ملی در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

موسوی گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی 183 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 20 طرح زیرحوزه آبخیزداری استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه عمده این طرح ها شامل طرح های مکانیکی، بیولوژیکی و حفاظتی هستند، بیان کرد: پروژه های مکانیکی شامل احداث سازه های سنگ ملاتی، سازه گابیونی و خشکه چین بوده که در حجم حدود 40 هزار مترمکعب در سطح استان کار خواهد شد.

سید موسوی اضافه کرد: در بخش بیولوژیکی 6 هزار هکتار از حوزه هایی که پروژه های آبخیزداری در آنها صورت گرفته بذرکاری و کپه کاری و همچنین با مشارکت مردمی 600 هکتار علوفه کاری و 300 هکتار نهال کاری می شود که در این طرح ها 13 هکتار همراه با عملیات باکت بندی و ترانس بندی خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: 168 هزار هکتار نقشه کاداستر یا حدنگاری نیز در بخش حفاظت امور اراضی انجام و منجر به صدور سند تک برگی به نام دولت شده است.

وی در خصوص اصلاح الگوی مصرف در بین خانوارهای روستایی حاشیه جنگل ها، بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف سوخت های فسیلی به خورشیدی از دیگر برنامه های این اداره کل است که در این راستا 150 خانوار روستاهای جنگل نشین سردشت و پیرانشهر به این سیستم مجهز می شوند.

آذربایجان غربی بیش از 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 2 میلیون و 600 هزار هکتار آن مرتع و مابقی آن عرصه های جنگلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار