حمایت از مدیریت شهری برای اجرای طرح‌های اشتغالزا

همدان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه به جایگاه شهرداری و شورای اسلامی شهر اعتقاد دارم، تأکید کرد: مجموعه مدیریت شهری همدان را در راستای اجرای طرح های سرمایه گذاری و اشتغالزایی حمایت می کنیم.

کد مطلب: ۸۶۷۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از مدیریت شهری برای اجرای طرح‌های اشتغالزا

توکل حیدری در نشست هم‌اندیشی و دیدار صمیمی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه ایجاد تعادل در تمامی امور اجرایی جزو وظایف نمایندگان مردم است، مجموعه دادگستری استان هم همراه با مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری خواهد بود تا بتوانیم کارهای خوبی را در این استان پیش ببریم که به نفع نظام و مردم باشد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود حضور اعضای شورای شهر در این مجموعه نظارتی، سرآغاز همکاری قانونمند باشد، زیرا همکاری این نهاد مردمی با قوه قضائیه موجب می‌شود تا روند پیشروی امور شهروندان بسیار بهتر باشد و به وظایف قانومند حوزه خود در برابر شهروندان عمل کنیم.

حیدری با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی در اجرای قانون نسبت به تمامی دستگاه‌های اجرایی و قضایی، پیشتاز است، عنوان کرد: انتظار این مجموعه نظارتی از سایر دستگاه‌ها این است که در چاچوب قانون و خدمت به مردم گام بردارند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه آبروی مؤمن به مانند خون او است، گفت: دستگاه قضا مأموریت دارد تا هر شخص گناهکار را به اندازه خطاهایش و نه کمتر یا بیشتر، محاکمه کند.

حیدری، مهمترین پشتوانه نظام را حضور مردم در صحنه دانست و افزود: مطالبه مردم از این دستگاه‌های نظارتی بالاست؛ اما اذعان داریم که نظارت به نفع همه مسؤولان و مردم است.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر همدان گفت: در بحث سرمایه‌گذاری با هدف توسعه استان و شهر همدان از سرمایه‌گذارانی حمایت کنید که دور از منفعت شخصی، دلسوز مردم و نظام هستند و از شرایط موجود سوءاستفاده نمی‌کنند.

* گردان: توسعه شهر در گرو همکاری تمامی مسؤولان با شوراست

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه گفت: در حال حاضر با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور، شهر همدان به کارگاه عمرانی تبدیل شده و هیچ یک از پروژه‌های شهری تعطیل نشده است.

کامران گردان با اشاره به برخی مصوبات شورای شهر همدان در راستای کسب رضایتمندی شهروندان، افزود: تمرکز شهرداری همدان بر روی مناطق توانمندسازی، رایگان کردن عوارض شهرداری در مناطق محروم شهر تا 2.5 طبقه و مصوبات اجرای پیاده‌راه‌سازی در شهر و... از جمله مصوباتی بود که با محوریت توسعه و آبادانی عمران شهری و عدالت اجتماعی مدنظر اعضای شورای شهر همدان است.

وی با تأکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهر در استان همدان در همه مقاطع در کشور، نمونه بوده و مشکل خاصی نداشته‌اند؛ اعلام کرد: شورای پنجم شهر همدان در تعاملی قابل توجه، همکاری‌های بیشتری با یکدیگر دارند.

گردان با بیان اینکه شهرداری همدان نسبت به شهرهای همجوار پیشروی قابل توجهی دارد، ادامه داد: بدهکاری قابل‌توجهی در پرداخت‌ حقوق و مزایای کارمندان و کارگران مجموعه مدیریت شهری وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری به‌ویژه شورای شهر در راستای کسب رضایت شهروندان است، اظهار کرد: شاید نارضایتی چندانی در شهر از مجموعه مدیریت شهری شاهد نباشیم که اگر هم هست، بسیار محدود است.

گردان معتقد است: توسعه شهر همدان به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان با شورای شهر گره خورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر همراهی بیشتر با مدیریت شهری به‌ویژه شورای شهر، گفت: در این صورت می‌توانیم قدرت و خطرپذیری مجموعه مدیریت شهری را افزایش دهیم؛ اگر مجموعه مدیریت شهری قدرت خطرپذیری نداشته باشد، ضرر آن به شهر و شهروندان می‌رسد.

* قراباغی: تأکید بر توسعه حوزه سرمایه‌گذاری در شهر

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم گفت: با توجه به اینکه بیکاری یکی از معضلات اجتماعی و اقتصادی کشور به ویژه شهر همدان محسوب می‌شود، توسعه حوزه سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در شهر یکی از برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم همدان است که لازمه این امر، حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را می‌طلبد.

حسین قراباغی با تأکید بر اینکه 95 درصد درآمد شهرداری‌ها از پرداخت عوارض شهروندان تأمین می‌شود، افزود: اگر روند پیشرفت درآمد شهرداری در مسیر حاضر پیش برود این مجموعه در پرداخت حقوق کارکنان و بدهی‌های پیمانکاران به مشکل برمی‌خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار