دیدار ظریف با همتای پاکستانی برای پیگیری گروگانگیری مرزبانان ایرانی

تهران ( پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای پیگیری حادثه گروگانگیری مرزبانان ایرانی توسط یک گروهک تروریستی به پاکستان سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۸۶۶۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دیدار ظریف با همتای پاکستانی برای پیگیری گروگانگیری مرزبانان ایرانی

محمد جواد ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان موضوعات دو جانبه و مسئله ازادی مرزبانان ایرانی که در میرجاوه ربوده شده اند مورد گفت‌وگو قرار داد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از حسن نیت و تلاش های مقامات پاکستانی، توافقات گذشته مقامات سیاسی و نظامی را یاداور شد و برخی راهکارهای موجود برای تقویت امنیت مرزها و عملیات مشترک علیه گروههای تروریستی و تبهکار را ارائه کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان هم با تاکید بر روابط دوستانه و برادرانه دو کشور بر تقویت ارتباطات و به اشتراک گذاشتن اطلاعات برای رفع نگرانی ها تاکید کرد و افزود: امنیت ایران، امنیت پاکستان است و ما همه تلاش و امکانات خود را برای رفع نگرانی های امنیتی ایران در مرزهای خود بکار خواهیم بست.

بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفتگوها در این دیدار بود.

ظریف صبح امروز در بدو رود به پاکستان درباره سفرش گفت: «ایران و پاکستان دو همسایه بسیار خوب هستند و تهران روابط خوبی با این کشور دارد و در همه موارد نیز با این کشور مشورت می‌کنیم.»

او ادامه داد: «متاسفانه اخیرا شاهد گروگانگیری تعدادی از مرزبانان شریف ایرانی از سوی گروه‌های تروریستی بودیم و در این زمینه ضرورت دارد که با مقامات پاکستانی گفت‌و‌گوهای مستمر صورت گیرد تا بازگشت این عزیزان به وطن را شاهد باشیم.»

وزیر امور خارجه گفت: «به همین دلیل پیش از این نیز در تماس‌های تلفنی و همین طور سفرها، این موضوع پیگیری شد و امروز نیز اینجانب به پاکستان آمدم تا برای این موضوع با مقامات پاکستان گفت‌وگو کنم.»

او همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین پیشرفت‌ها و پیگیری های انجام شده برای آزادی مرزبانان ربوده شده، گفت: «مقام‌های پاکستانی در سفرهای پیشین هیات ایرانی و در تماس‌های تلفنی با اینجانب وعده و تعهد دادند که دولت این کشور همه تلاش‌ها و اقدامات خود را برای آزادی مرزبانان کشورمان انجام می‌دهد.»

ظریف تاکید کرد: «امروز به پاکستان آمده‌ام تا با دوستان خودمان در این کشور، این موضوع را پیگیری کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار