جلسه رسیدگی به اتهامات ۵ متهم ارزی برگزار شد

تهران (پانا) - اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۵ متهم ارزی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی صبح امروز چهارشنبه به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۶۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه رسیدگی به اتهامات ۵ متهم ارزی برگزار شد

به گزارش ایسنا، این پنج نفر مدیر صرافی هستند که به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز محاکمه می‌شوند.

قاضی مسعودی مقام در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات ۵ متهم ارزی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی با اشاره به مواد ١٩٣ و ١٩۴ قانون آیین دادرسی کیفری اظهار کرد: متهمان حقیقی شامل پیمان ارغوانی، سیدمازن قاینی، بهداد بهرامی، حمید انصاری، احسان صفوی امیر و شرکتهای تعاونی ایران زمین، بهرامی، صفوی، قاینی و ارغوان به عنوان اشخاص حقوقی به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز محاکمه می‌شوند.

وی افزود: کیفرخواست پرونده در شعبه 28 دادسرای کارکنان دولت در تهران صادر و به شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی ارجاع شده است.

قاضی مسعودی مقام در ادامه جلسه از سید عباس حسینی نماینده دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ٢٨ تهران درخواست کرد تا در جایگاه قرار بگیرد و کیفرخواست متهمان را قرائت کند.

حسینی با بیان اینکه کیفرخواست در پنج بخش تنظیم شده است، گفت: دادخواست در چند بخش شامل مقدمه، مشخصات متهمان، تشریح اقدامات محرمانه، ادله انتساب جرم ناظر به مستندات قانونی تنظیم شده است.

وی افزود: عوامل مخرب اقتصادی و افراد سودجو در حالی که هنوز تحریم‌های کشور آمریکا آغاز نشده است به بهانه تحریم با اخلال در نظام اقتصادی کشور باعث بهم ریختگی بازار و گران شدن قیمت ارز و کاهش بی سابقه ارزش پول ملی و افزایش تورم و گرانی کالاهای مصرفی مردم شده است.

نماینده دادستان بیان کرد: به دنبال کارهای عوامل ضد انقلاب، دولت برای کاهش قیمت ارز اقدام به توزیع ارز مداخله‌ای به بازار از طریق صرافی‌های مجاز کرد و جدا از درست یا نادرست بودن این اقدام، تعدادی از صرافی‌ها به عنوان پیاده نظام دشمن و در مسیر حرکت دشمن قرار گرفتند.

وی افزود: فعالیت مجرمانه افراد حقیقی و حقوقی موجب شده است که امکان استفاده از ارز مداخله‌ای که دولت برای واردات دارو و سفرهای ضروری در اختیار صرافی‌ها قرار داده بود به دست افراد نیازمند نرسد و در گاوصندوق‌های برخی افراد جمع شود و ارزش پول ملی کاهش پیدا کند.

نماینده دادستان افزود: متهم احسان صفوی در تاریخ 97/5/20 بازداشت شده است. احسان صفوی صاحب صرافی صفوی به عنوان شخص حقوقی متهم به مشارکت در خرید و فروش ارز به صورت عمده از طریق استفاده از کارت ملی افراد به مبلغ 41 میلیون و 634 هزار و 390 دلار است.

نماینده دادستان اضافه کرد: بهداد بهرامی فرزند احمد مالک صرافی بهرامی به عنوان شخص حقیقی متهم به مشارکت در خرید و فروش ارز به صورت عمده با استفاده از کارت ملی افراد مختلف به مبلغ 39میلیون و 190هزار و 850 دلار است.

حسینی گفت: سید مازن قاینی فرزند سید جواد مالک صرافی قاینی متهم به خرید و فروش ارز به مبلغ 30میلیون دلار به صورت صوری و با استفاده از کارت ملی افراد مختلف است. مجید انصاری مالک صرافی ایران زمین متهم به خرید و فروش ارز به صورت صوری به مبلغ 24میلیون و 590هزار و 450دلار است.

نماینده دادستان گفت: پیمان ارغوانی فرزند محمود مالک صرافی ارغوان متهم به خرید و فروش ارز به صورت صوری و با استفاده از کارت ملی افراد مختلف به مبلغ 15 میلیون و 780هزار و 984 دلار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار