به پانا گفت

واعظی: SPV قطعا از هفته آینده شروع خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری از اجرای SPV (کارگروه اقدام ویژه مالی اروپا) در هفته آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۶۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
واعظی: SPV  قطعا از هفته آینده شروع خواهد شد

سیدمحمود واعظی امروز چهارشنبه (9آبان) در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورداینکه برخی از رسانه‌های غربی به دنبال این هستند که به افکار عمومی القا کنند که SPV به نتیجه نمی‌رسد و زمان اجرایspv به پانا گفت: « باید خدمت مردم عزیزمان عرض کنم که بحث SPV موضوعی است که قطعا در هفته آینده شروع خواهد شد و مقدمات آن فراهم و مذاکرات آن انجام شده است.»

او افزود: « اخرین مذاکرات در زمینه SPV پنجشنبه هفته گذشته در آلمان انجام شد و به خوبی پیش می‌رود.»

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری ادامه داد: «بحث مذاکره با اروپایی‌ها هم به خوبی پیش می‌رود و ما هیچ وجه نگران نیستیم.»

او خاطر نشان کرد: « به حال طبیعی است آنچه ما در این 5 تا 6 ماه اخیر شاهد آن هستیم بحث واقعیت‌ها نبود بلکه بحث جنگ روانی و تبلیغات بود و اکنون هم که روابطمان با اروپایی‌ها به خوبی پیش‌ می رود بحث جنگ روانی و تبلیغات می‌خواهد مانع این مذاکرات شود.»

واعظی تصریح کرد: «خوشبختانه مردم اکنون عکس‌العملشان با گذشته بسیار فرق کرده است. اگر در گذشته با این گونه خبرها التهابی در جامعه پیش می‌آمد اکنون دیگر مردم متوجه شده‌اندکه همه این اقدمات خبرسازی است و واقعیت ندارد.»

او در ارتباط با عملکرد دولت دربرگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: «همان‌طور که از قبل اعلام کردیم ستاد اربعین راحدود هفت الی هشت ماه قبل تشکیل دادیم و طی این مدت در ایلام، خوزستان و تهرانمشغول به فعالیت هستند. بیش از 30 ارگان مختلف درگیر هستند و گزارشات را اعلام کرده‌اند.»

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری افزود: «همه ملت ایران و همه شیعیان وقتی بحث اربعین و زیارت امام حسین(ع)می‌شود با همه وجود خود در این راه گام بر می‌دارند، ما وظیفه خود می‌دانیم که در این مسیر انجام وظیفه کنیم.»

او ادامه داد: «من خودم از چزابه و حلبچه بازدید داشتم و دیدمکه موکب‌ها نسبت به سال گذشته چقدر پیشرفت کرده‌اند. از دولتی‌ها گرفته تااعضای شهرداری‌ها و هلال احمر ، همه ارگان‌ها با تمام وجود شبانه‌روز کار می‌کردند.»

واعظی یادآور شد: «افتخار دولت این است که خادم الحسین(ع) باشد و دراین حوزه کار کند. ما هر سال وضعیتمان بهتر می‌شود.»

او خاطر نشان کرد: «در مراسم اربعین امسال مشکلی کمتر از 24 ساعت در حوزه ارز ایجاد شد. حدود یک هواپیمای اختصاصی از کارکنان بانک به نجف و کربلا رفتند حدود 50 الی 60 نفر به شلمچه و 40 نفر به چزابه رفتند از سوی دیگر نزدیک 70 نفر به مهران رفتند. من روز پنجشنبه‌ دیدم که صف به آن معنا نیست و کسیکه از مرز خروج می‌کند بلافاصله پولش را دریافت می‌کند.»

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری ادامه داد: «من قبول دارم که روزهای سه‌شنبه وچهارشنبه مشکلاتی ایجادشد ، ولی این که این همه فعالیت‌های گسترده و کارهایی که انجام داده‌اند نادیده گرفته شود و روی مشکلی که ضعف 30 الی 40 ساعت اعلام شد، تبلیغ کنند، جای تامل دارد.»

او گفت‌: «سال گذشته هیچ ارزی به هیچ جایی اختصاص داده نشد امسال هماهنگ کردیم، تلاش کردیم و علاقمند بودیم با بانک عراقی همکاری داشته باشیم تا دینارهای عراقی را به ایران بیاوریم. اول گفتند ببینیم آیا می‌شود بعد روزهای آخر اعلام کردند که نمی‌توانند این کار را انجام دهند.»

واعظی ادامه‌ داد: «هماهنگ کردیم کسانی که می‌خواهند ارزی دریافت کنند نام نویسی کنند تا آن طرف مرز ارز را خدمت‌شان بدهیم.»

اوادامه‌ داد: «به محض این که تحقیقات و بررسی‌هایمان در این زمینه انجام شد آن را اعلام خواهیم کرد.»

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که پیام 13 آبان سال 58 در سال 97 چیست؟ گفت‌: «13آبان‌هایی که داشتیم همواره یک سوی آن آمریکا و طرف دیگر آن ملت بزرگ ایران بودهاست. آن چه که امروز آمریکا دنبال می‌کند هیچ فرقی با سال 58 ندارد. تحریم هیچ فرقی با فشار بر مردم ندارد. آمریکا می‌خواهد با تحریم بر مردم ایران فشاور وارد کند. اقدامات آمریکا مقابله با ایران است.»

اوخاطر نشان کرد: «راه‌های مختلفی برای مقابله با تحریم‌هایآمریکا پیدا کرده‌ایم و برای هر کدام از فشار و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است چه در رابطه با تجارت و حوزه نفتی و چه حوزه جابه جایی پول، خوشبختانه کمیته‌های مختلفی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تشکیل شده است و خوشبختانه برنامه‌ریزی‌هاانجام شده است.»

واعظی افزود: «به همین دلیل است که آقای رئیس‌جمهوری فرمودند آن چه که قرار بود در 13 آبان ماه اتفاق بیافتد از ماه‌ها قبل اتفاق افتاده و برای آن نیز آمادگی‌های لازم را پیدا کرده‌ایم و در 13 آبان شاهد اتفاقات جدیدی نخواهیمبود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار