در گفت‌و گو با پانا

انصاری‌راد: نامه آیت‌الله یزدی از عجایب روزگار و مایه نگرانی است

تهران (پانا) –- یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که در فضایی که جامعه نیازمند وحدت بین همه افراد و گروه‌هاست نامه آیت‌الله یزدی خطاب به آیت‌الله شبیری زنجانی بسیار تعجب‌برانگیز است.

کد مطلب: ۸۶۶۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
انصاری‌راد:  نامه آیت‌الله یزدی از عجایب روزگار و مایه نگرانی است

حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد در گفت‌وگو با پانا درباره نامه سرگشاده آیت‌‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی، مرجع تقلید اظهار کرد: ‌«این نامه را خواندم، برای من بسیار تعجب‌برانگیز بود، این نوع تفکر خیلی دور از آن تفکری است که باید در یک کشور اسلامی حکم‌‌فرما باشد به دلیل اینکه آقایان [محمد]خاتمی [رئیس دولت اصلاحات]، [غلامحسین] کرباسچی [شهردار اسبق تهران] و [عبدالله] نوری [وزیر اسبق کشور] از رجال مهم و پایبند به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و خدمات بسیار بزرگی به جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند. البته ممکن است این افراد عیب و نقصی هم در کارشان داشته باشند.»

او تصریح کرد: «آقای خاتمی یکی از محبوب‌ترین رجال جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور است و در منطقه‌ و دنیا از اعتبار خاصی برخوردار است و مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران است.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «من این حرف‌های آیت‌الله یزدی در مورد این آقایان را نمی‌فهمم. از سوی دیگر، آیت‌الله شبیری یک مرجع تقلید و یک مقام عالی در روحانیت است که تقوا، تواضع و خوبی معروف است و یک مرجع تقلید معتبر از لحاظ علمی‌، اخلاق و عملی است. این نامه آیت‌الله یزدی از عجایب روزگار و مایه نگرانی است.»

در هیچ کجای تاریخ اسلام نداریم که پیامبر اسلام (ص) از ملاقات با افراد حتی کفار اباء کرده باشند، ایشان کفار قریش مانند ابوسفیان، هندجگر‌خوار و خالد را با آن وضع خاصی که داشتند و سال‌ها در مقابل اسلام با دشمنی و عداوت برخورد کردند و جنگ‌های زیادی بر ضد مسلمانان به راه انداختند در کنار خودشان حفظ کردند

او خاطر نشان کرد: «‌در هیچ کجای تاریخ اسلام نداریم که پیامبر اسلام (ص) از ملاقات با افراد حتی کفار اباء کرده باشند، ایشان کفار قریش مانند ابوسفیان، هندجگر‌خوار و خالد را با آن وضع خاصی که داشتند و سال‌ها در مقابل اسلام با دشمنی و عداوت برخورد کردند و جنگ‌های زیادی بر ضد مسلمانان به راه انداختند در کنار خودشان حفظ کردند.»

انصاری‌راد تصریح کرد: «پیامبر اسلام‌ (ص) حتی از نشستن در کنار عبدالله بن ابی که یک منافق شناخته شده بود و خداوند در سوره منافقون چند آیه نسبت به او بیان می‌فرماید، ابا نمی‌کرد. در وضع فعلی کشور همه به وحدت ملی احتیاج داریم و نیاز است همه ایرانی‌ها با هر عقیده و تفکری کنار هم باشند. به هر حال افراد با هم متفاوت هستند و دیدگاه‌ها متفاوت است.»

او یادآورشد: «‌چنین تفکری که آیت‌الله یزدی در نامه خود بیان می‌کند هیچ نکته‌ای جز تعجب بر جای نمی‌گذارد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: « این تذکر آیت‌الله یزدی بر خلاف بدیهیات دین اسلام و عقلای عالم است و به هر حال ایشان این طور تشخیص داده و چنین تذکری را مطرح کرده است. احترامی در نامه آیت‌الله یزدی با توجه به «تکرار نگردد» که مطرح شده وجود ندارد اما توهینی هم صورت نگرفته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار