واکنش شاگردان آیت‌الله شبیری زنجانی به نامه آیت‌الله یزدی

تهران (پانا) - جمعی از شاگردان آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی، مرجع تقلید شیعیان، به نامه دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به این مرجع با انتشار نامه‌ای سرگشاده واکنش نشان دادند.

کد مطلب: ۸۶۵۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش شاگردان آیت‌الله شبیری زنجانی به نامه آیت‌الله یزدی

به گزارش شفقنا، نگارندگان این نامه تاکید کرده‌اند که تخطئه یک مرجع تقلید و مدرس کم‌نظیر نتیجه‌ای جز وهن حوزه و نظام در پی ندارد.

متن نامه جمعی از شاگردان این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

«بسمه تعالی

نامه سرگشاده آیت‌الله یزدی، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مرجع عالیقدر و فقیه وارسته، آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، به بهانه دیدار با جمعی از شاگردان قدیمی‌شان، در آستانه اربعین حسینی و نمایش وحدت جهان تشیع موجب شگفتی شد.

بیگانگی این نوشتار با ابتدایی‌ترین موازین اخلاقی بی‌نیاز از هر گونه توضیحی است. تخطئه یک مرجع تقلید و مدرس کم‌نظیر به بهانه واهی، تهدید و تعیین تکلیف برای وی از موضعی قیم مآبانه، با انگیزه دفاع از نظام و رهبری، نتیجه‌ای جز وهن حوزه و نظام ندارد.

هیچ نظامی برپایه توهین به مفاخر جامعه و تهدید آنان، استوار نمی‌ماند.

باور ما پیروان مکتب امام صادق(ع) و فرزندان حوزه آن است که بقای نهاد روحانیت و دوام جمهوری اسلامی در گرو به رسمیت شناختن اختلاف نظرها، پاسداشت حرمت‌ها، پرهیز از تنگ نظری‌ها و تحکم‌هاست.

از علمایی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند، انتظار بیشتری می‌رود و لازمه آن هوشیاری در برابر وسوسه خناسان و نفوذی‌های دوست نماست.

به باور ما حفظ حرمت و استقلال حوزه و روحانیت به ویژه نهاد مرجعیت لازم و هر گونه گفتار و رفتاری که موجبات واگرایی و سلب اعتماد عمومی به جمهوری اسلامی را فراهم کند، گناهی نابخشودنی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار