فرمانده انتظامی قم مطرح کرد

افزایش 128 درصدی جرایم اقتصادی در قم

قم (پانا)- فرمانده انتظامی قم گفت: بیشترین آمار جرایم هفت ماه گذشته در قم جرایم اقتصادی با 128 درصد افزایش بوده است.

کد مطلب: ۸۶۵۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 128 درصدی جرایم اقتصادی در قم

پیش از ظهر امروز سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی قم در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد ضمن اشاره به افزایش آمار کشف جرایم در استان اظهار کرد: یکی از دغدغههای مردم شریف استان قم که با سامانه 197 هم بسیار مطرح شده است، بحث عفاف و حجاب و مسائل اخلاقی است که تا پایان آذر واحدهای گشت امر به معروف به 2 برابر ارتقاء پیدا خواهد کرد.

فرمانده انتظامی قم بیان کرد: با پیگیری های انجام شده توسط خبرنگاران 3 مقر جدید در سطح استان و در هفته نیروی انتظامی افتتاح شده است که قرارگاه پلیس راه جهت ساماندهی جادهها، کلانتری 22 پردیسان و افتتاح پایگاه یکم آگاهی پردیسان که برای پوشش منطقه پردیسان در نظر گرفته شده است.

آقاخانی تصریح کرد: سمت و سوی نیروی انتظامی قم، توسعه و کیفیت دادن به مأموریتها و اشرافیت بر مأموریتهای خاص نیروی انتظامی خواهد بود که در این راستا تا پایان آذرماه پایگاه دوم آگاهی در منطقه نیروگاه افتتاح خواهد شد.
وی بنای نیروی انتظامی را استمرار حرکت در برخورد با اراذل و اوباش خواند و افزود: در آخرین نظر سنجی بعد از 45 روز نشان می دهد اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش طرح موفقی بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی قم خاطر نشان کرد: بعضی از اراذل و اوباش با توجه به معنوی دانستن فضای معنوی از قم فرار کردند و بعضی نیز اظهار ندامت و پشیمانی کردند و آمادگی خود را جهت همکاری و ایجاد فضای بهتر در قم اعلام نمودند.
آقاخانی افزود: در ارتباط با طرح مقابله با اراذل و اوباش تعدادی نیز که تحت تعقیب نیروی انتظامی بودند: طی چندین مرحله عملیات دستگیر شدند. که در یکی از باندهای اراذل اوباش، 5 قبضه سلاح کشف و پیش از اقدام به خرابکاری ، شبکه آنها منهدم و سر شبکه آنها به دستگاه قضایی سپرده شد.

وی بنای نیروی انتظامی استمرار حرکت در برخورد با اراذل و اوباش دانست و در خصوص ضرب و شتم روحانی که جهت امر به معروف مورد تعرض قرار گرفته بود گفت: این روحانی که برای جلوگیری از آزار یک خانمی توسط یک فرد به میدان آمده بود که متأسفانه مورد آزار و اذیت قرار گرفت و پس از اینکه فیلم های او در فضای مجازی و مصاحبه با او صورت گرفت تیم ویژه ای برای کار کردن در این موضوع آماده و بعد از 3 تا 5 روز کار جامع و فراگیر نفر شناسایی و دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد. که این نشان از سرعت و اشرافیت بر موضعات توسط نیروی انتظامی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی قم به افزایش جرایم سایبری و فضای مجازی اشاره کرد و میزان کشفیات در این حوزه را 86 درصد خواند.

آقاخانی تأکید کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر درصد کشف به وقوع به بیش از 88 درصد رسیده است که البته افزایش 18 درصدی خرده فروشان مواد مخدر را نیز شاهد بوده ایم.

وی از نقش مشاوره ای و ارشادی نیروی انتظامی نیز سخن گفت و افزود: بیش از 470 هزار تماس با سامانه 110 وجود داشته که نیمی از آن در نقش حکمیت و بدون حضور مأمورین و با مشاوره آنها ختم به خیر شده است.

فرمانده انتظامی قم از افزایش میزان تصادفات رانندگی در قم گلایه و نقش رسانه ها و فرهنگ سازی را جهت آگاهی مردم و بهبود وضعیت ترافیک خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار