بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس شهرستان عسلویه برگزار شد

عسلویه ، بوشهر (پانا)_ بیست و یکمین دوره انتخابات شورای های دانش آموزی با حضور معاون فرماندار، رییس اداره آموزش و پرورش و مسئولین شهرستان در مدرسه ابتدایی دخترانه فضیلت شهر بیدخون برگزار شد .

کد مطلب: ۸۶۵۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس شهرستان عسلویه برگزار شد

رییس آموزش و پرورش عسلویه گفت : در تمام دنیا دولت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که بدون کمک، همراهی و مشارکت مردم قادر به اداره امور و پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود نیستند.

احمدی افزود : یکی از نمونه‌های اقدامات مؤثر مردمی، تشکیل شوراها به‌ منظور همفکری، مشورت و اتخاذ بهترین تصمیم‌ها در راستای توسعه جامعه محسوب می‌شود که در دین اسلام نیز به‌ویژه در قرآن کریم بر آن تأکید شده است .

وی گفت : طبق ماده ۱۸ و ۲۰ آیین‌نامه اجرایی مدارس کشور، مدارس مکلف به اجرای انتخابات شورای دانش‌ آموزی هستند که این انتخابات بر اساس تقویم اجرایی، هرساله در آبان ماه برگزار و پس از انتخاب اعضای شوراها بارأی دانش‌ آموزان، فعالیت این اعضاء آغاز می‌شود .

احمدی بابیان اینکه دانش‌آموزان پایه سوم و بالاتر می‌توانند علاوه بر نامزد شدن، در رأی‌گیری نیز شرکت کنند، اضافه کرد: تعداد اعضای شورا برای مدارس دارای کمتر از ۲۵۰ عضو شامل پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل و نیز ۲۵۰ تا ۳۵۰ دانش‌ آموز شامل هفت عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل است .

احمدی تصریح کرد : درصورتی‌که شرایط کافی برای فعالیت صحیح این شوراها فراهم باشد، شوراهای دانش‌آموزی فرصت بسیار مناسبی برای آموختن و تمرین دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی است و فرزندان از سنین کودکی و نوجوانی با آن آشنا می‌شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار