معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با پانا:

سیاهه انتشار آلودگی هوای کلانشهرها به‌روزرسانی می‌شود

تهران (پانا) - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از به‌روزرسانی سیاهه انتشار آلودگی هوای کلانشهرها خبر داد و گفت در این راستا از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۵۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
سیاهه انتشار آلودگی هوای کلانشهرها به‌روزرسانی می‌شود

مسعود تجریشی درباره بازنگری در سیاهه انتشار آلودگی هوا گفت: به‌روزرسانی سیاهه آلودگی هوا در دستور کار سازمان محیط زیست قرار دارد و در این راستا سیاهه انتشار برخی کلانشهرها به‌روزرسانی شده است. اگر سیاهه انتشار کلانشهرها تهیه شود فعالیت‌ منابع ثابت و متحرک در شهرها مشخص می‌شود و در این راستا سهم هر دستگاه نیز در آلودگی هوا مشخص خواهد شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست افزود: یکی از مواردی که در کارگروه ملی آلودگی هوا پیگیری می‌شود تدوین سیاهه انتشار برای تعدادی از شهرها است که هم‌اکنون قرارداد سیاهه انتشار جدید برای پنج کلانشهر منعقد شده است.

وی درباره اقدامات سازمان محیط زیست مقابله با آلودگی هوا در نیمه دوم سال به پانا گفت: با توجه به اینکه در 6 ماهه دوم سال با وارونگی دما ناشی از تردد وسایل نقلیه غیراستاندارد و سوخت غیراستاندارد روبرو هستیم اقدامات در قالب کارگروه ملی آلودگی هوا و قانون هوای پاک اجرا می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضع محیط زیست در منابع متحرک پایش خودروها و موتورسیکلت‌ها گفت: پایش خودروها، موتورسیکلت‌ها و عملکرد صنایع و کارخانجات در دستور کار سازمان محیط زیست قرار دارد و قرار است ظرفیت پایش‌ها تقویت شود. در واقع سیاست سازمان محیط زیست این است که پایش در حوزه خودرو، موتورسیکلت و صنایع گسترش یابد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌ها در راستای کاهش آلودگی هوا و اجرای مصوبات دولت در این زمینه اظهار کرد: علی رغم اینکه مصوبات هیات دولت در زمینه کاهش آلودگی هوا بعد از برگزاری جلسات متعدد فنی و کارشناسی به تایید رسیده است و کلیه دستگاه‌ها درباره این مصوبات اجماع داشته‌اند اما همچنان برخی دستگاه‌ها در اجرای مصوبات به بهانه منابع مالی تعلل می‌کنند.

فهرست یا سیاهه انتشار (Emission Inventory) شامل مجموعه‌ای از داده‌ها است که انتشار آلایندگی‌های مختلف را از منابع گوناگون به تفکیک مکانی و زمانی بیان کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار