همایش منطقه‌ای «توسعه روستایی، کارآفرینی، اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری» برگزار می‌شود

ساری (پانا) - ‍ نخستین همایش منطقه‌ای «توسعه روستایی، کارآفرینی،اشتغالزایی و سرمایه گذاری» در استان مازندران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۵۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش منطقه‌ای «توسعه روستایی، کارآفرینی، اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری» برگزار می‌شود

بیست و چهار آبان ماه سال جاری برای نخستین بار همایش «توسعه روستایی، کارآفرینی،اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری» با هدف آموزش، بحث و تبادل نظر جهت ایجاد بستر مناسب به منظور دانش‌افزایی دهیاران و اعضای شوراهای روستایی و با حضور این افراد همچنین صاحب‌نظران و دانشگاهیان، مسئولانی از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، استانداری در سالن همایش دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

امیرحسن آزادنیا عضو هیات علمی دانشگاه و دبیر این همایش در خصوص دلایل و ضرورت های برگزاری این همایش گفت: «مساحت زیادی از استان مازندران را روستاها تشکیل می دهند که نشان دهنده اهمیت توسعه روستایی در این استان است. امروزه یکی از نیازهای محسوس در جوامع روستایی ایجاد آگاهی برای بالا بردن ظرفیت‌های روستا و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در اقلیم آن‌هاست. از جمله دلایل اصلی توجه به این مبحث می‌توان به دغدغه‌ی اشتغال، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در جغرافیای روستا اشاره کرد. از آنجایی که این مساله در هیات دولت مطرح و بودجه کلانی برای این امر تخصیص داده شد، آگاهی و آموزش دهیاران و نمایندگان روستاها یکی از مهمترین ابزارها جهت مواجه با چالش بیکاری و مهاجرت به شهرها است.»

آزادنیا در خصوص جزئیات این همایش افزود: «این همایش برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود و خوشبختانه در این برنامه صاحبنظران واساتید و کارشناسان و مسئولان حوزه مدیریت و کارآفرینی حضوری فعال دارند.»

دبیر علمی همایش مذکور موضوعات محوری این همایش را کارآفرینی و اشتغالزایی روستایی، سرمایه‌گذاری روستایی و اصول برنامه‌ریزی برای دهیاری و روستا برشمرد و گفت: «سرمایه گذاری در روستاها یک حلقه مفقوده است چون اغلب دهیاران از اصول سرمایه گذاری و روش های جذب سرمایه اطلاع ندارند. همچنین کسب و کار خانگی با وجود ظرفیت های موجود در استان، ضعیف و کمرنگ است و اغلب دهیاران و مسئولان دیگر روستاها از پتانسیل‌های موجود در زمینه اشتغال آگاهی ندارند. در این همایش روش هایی به آنها آموزش داده می شود که بتوانند این مسائل را حل و برنامه ای خاص برای روستا بر اساس نقاط قوت و ضعف و تهدیدات و فرصتهای موجود در روستا تنظیم کنند.»

او یادآور شد: «در این همایش سه کارگاه تخصصی در حوزه های کسب و کار و کارآفرینی، برنامه ریزی در روستا با رویکرد استراتژیک و اصول سرمایه گذاری و روش های جذب سرمایه در روستا طراحی شده و اجرا خواهد شد. از دیگر برنامه های جانبی این همایش طراحی و برپایی سی غرفه محصولات و خدمات روستایی و صاحبان مشاغل و کسب و کار جهت معرفی مشاغل روستایی است که از این طریق روستاها به معرفی خدمات و محصولات خود خواهند پرداخت.»

آزادنیا در پایان تاکید کرد: «استان مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اکولوژیکی استان ارزشمند و پرظرفیتی است. بسیار دغدغه آن را داریم که فرصت های استان را بشناسیم و از این فرصت ها جهت رفع مشکلات اشتغال روستائیان استفاده کنیم و به موازات آن استان مازندران مسیر رو به رشد خود را در مسیر درست، بالنده تر از پیش طی کند.»

همایش مذکور با مجوز استانداری مازندران و همکاری بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود و علاوه بر ارائه جزوات آموزشی در پایان این همایش به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار