مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تنها راه خوشبختی کسب آگاهی و سواد است

زاهدان (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در مراسم اختتامیه دوره آموزش سواد آموزی(ریلیف اینترنشنال RL) "کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل افغانستانی" گفت: برای خوشبختی تنها یک راه میشناسیم و آن راه کسب آگاهی، سواد و دانش است در واقع طرح سواد آموزی اتباع افغانی این مسیر را هموار تر می کند.

کد مطلب: ۸۶۵۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تنها راه خوشبختی کسب آگاهی و سواد است

علیرضا نخعی اظهار کرد: وظیفه ی ما تلاش در جهت ایجاد آگاهی، صلح، آرامش و تعالی برای بشریت است که این امر در دستگاه تعلیم و تربیت اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که رهبر ما به دستگاه آموزش و پرورش تکلیف کرده اند که همه باید تحت پوشش آموزش، سواد و دانش قرار بگیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ابراز کرد: باید فرصت ها لازم در جمهوری اسلامی ایران فراهم شود تا همه ی دانش آموزان افغانستانی نیز بتوانند از نعمت تحصیل بهره مند شوند.

نخعی عنوان داشت: حدود 6 هزار کودک افغان دارای مدارک شناسایی و حدود 11 هزار نفر دانش آموز فاقد شناسنامه دارند در مدارس این استان تحصیل میکنند.

وی در پایان تاکید کرد: بایستی از کودکان نازنین افغانی به بهترین شیوه میزبانی کنیم و سعی بر آن داریم تا با همه ی مشکلاتی که وجود دارد، حامی کودکان با استعداد افغانستان باشیم.

همچنین در این مراسم مرعشی سرپرست معاونت انتظامی سیاسی استان گفت: امیدواریم بتوانیم شرایط تحصیلی را برای دانش آموزان کشور همسایه که دارای اشتراکات فراوان هستیم، فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ما چهل سال با عشق و علاقه میزبان برادران افغانی با وجود اشتراکات فراوان بوده ایم و به فرمایش بزرگانمان که می فرمودند اسلام حد و مرز ندارد، در تلاش برای التیام زخم های این همسایه بوده ایم.

وی با بیان اینکه دانش آموزانی که در ایران اسلامی مشغول به تحصیل هستند باید فکر رسیدن به قله های افتخار و سازندگی افغانستان را در ذهن پرورش دهند بیان داشت: علم در حال پیشرفت است و مردم باهوش افغانستان می توانند سازندگان کشورشان باشند.

مرعشی ابراز کرد: ما کوشش کردیم و توانستیم علی رقم آن همه مشکلات در ابتدای انقلاب، اکنون با گذشت چهل سال از عمر با برکت جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت های بسیار گسترده ای رسیدیم.

وی در پایان تصریح کرد:شما دانش آموزان افغانستانی باید به فکر ادامه تحصیل باشید و در دانشگاه ها به دنبال کسب علم بوده و بدانید که هیچ ملتی بون تلاش، علم و دانش پیشرفت نمی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار