تاکید موگرینی بر تداوم حمایت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا از برجام

تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تداوم حمایت‌های سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا از توافق چندجانبه هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۵۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تاکید موگرینی بر تداوم حمایت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا از برجام

به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی بار دیگر حمایت خود و اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای موسوم به برجام را اعلام کرده و وجود قانون و نهادهای قانونی بین‌المللی را تضمینی برای همگان خواند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حمایت‌های این اتحادیه از برجام، در بخشی از اظهارات خود در روز گرامیداشت سازمان ملل متحد که مصادف با روز به اجرا در آمدن منشور سازمان ملل متحد در سال 1945 است، اظهار کرد: «اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد به عنوان حامیان گفت‌وگو و همکاری، به حمایت خود از برجام ادامه خواهند داد.»

او ادامه داد: «اتحادیه اروپا همواره به حمایت خود از دیپلماسی چندجانبه‌ در مورد توافق هسته‌ای با ایران، توافق پاریس در مورد تغییر شرایط جوی و همچنین تمامی نهادهای سازمان ملل متحد، ادامه خواهد داد.»

موگرینی بر لزوم احترام تمام کشورها به قواعد و قوانین حقوق بین‌الملل تاکید و خاطرنشان کرد: «قوانین، سازمان‌ها و تشکیلات قضایی بین‌المللی تضمینی برای همگان است. به همین خاطر است که همیشه بر روی یک اسلوب قوی در سازمان ملل متحد سرمایه‌گذای می‌کنیم. همانگونه که در کنار یکدیگر روز سازمان ملل متحد را گرامی می‌داریم، نیرویی برای تغییر باقی می‌مانیم.»

بر اساس این گزارش، از زمان خروج یک جانبه ‌ایالات متحده آمریکا از برجام در هشتم ماه می، اتحادیه‌ اروپا به پشتیبانی خود از این توافق بین‌المللی ادامه داده و به ایران اطمینان داده است که به منافع اقتصادی این توافق دست خواهد یافت.

اتحادیه‌ اروپا اعلام کرده که سازوکار مالی جدید برای تسهیل پرداخت پول در ازای صادرات ایران در چهارم ماه نوامبر، همزمان با اعمال دور بعدی تحریم‌های ایالات متحده‌ آمریکا علیه ایران (13 آبان) به طور قانونی اعمال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار