رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی خبر داد:

عضویت بیش از 80 هزار دانش آموز استان در بسیج

بیرجند (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در تمامی مدارس استان واحد های بسیج فعال هستند گفت: در این پایگاه ها ، 83 هزاردانش آموز عضو بسیج دانش آموزی هستند.

کد مطلب: ۸۶۵۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
عضویت بیش از 80 هزار دانش آموز استان در بسیج

سرهنگ جواد عقیلی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت: ریشه تاریخی بسیج به صدراسلام و زمان پیامبر(ص) باز میگردد که هسته های آن توسط اصحاب و خانواده پیامبر تشکیل شده است.

سرهنگ عقیلی با اشاره به اینکه در قران این گروه به حزب الله تعبیر شده اند ، گفت: در تمامی کشور های جهان نیز فعالیت های بسیج مردمی انجام می شود که در سایر ملل، این بسیج به نام ارتش مردمی شناخته می شود.

وی در ادامه اشاره ای به تقدیم 36 هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس کرد و افزود: سهم خراسان جنوبی از این تعداد ، 342 دانش آموز شهید است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر نیروی انسانی کارآمدی را در اختیار داشته باشیم می توانیم قدرتی بالاتر از قدرت کشورهای دارای تجهیزات باشیم و بر آنها برتری داشته باشیم.

سرهنگ عقیلی افزود: تربیت دانش آموز انقلابی در مدرسه ای انقلابی هدف مهم بسیج است که با عنایت خداوند محقق می شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در خصوص فعالیت بسیج در مدارس استان اظهار کرد: واحدهای بسیج دانش آموزی در تمامی مدارس استان فعال بوده و 83 هزار دانش آموز خراسان جنوبی، در این تشکل عضویت دارند.

وی افزود: این دانش آموزان تا سن 15سالگی به طور عادی در عضویت بسیج بوده و پس از گذراندن درس آمادگی دفاعی در پایه نهم و شرکت در میدان تیر ، میتوانند با گذراندن مراحل مربوط به عضویت فعال بسیج در آیند.

سرهنگ عقیلی درباره اعزام دانش آموزان به راهیان نور گفت: در سال گذشته 4 هزار و600 نفر جهت آشنایی دانش آموزان با یادمان ها و ارزش های دفاع مقدس به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: به زودی جلسات هماهنگی جهت برنامه ریزی برای اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی (راهیان نور) انجام خواهد شد.

وی در ادامه اشاره ای به برگزاری طرح هجرت در سطح استان کرد و گفت: هدف برگزاری این اردوها ، اشنایی دانش آموزان با مباحث سازندگی و خدمت به خلق خدا می باشد.

سرهنگ عقیلی گفت: این اردوها به صورت 7 و 10 روز انجام می شود که اردوهای 10 روزه در مناطق محروم استان جهت اعمال عمرانی و دوره های 7 روزه در مدارس شهرستانها برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گریزی به برگزاری طرح یاوران ولایت در استان نیز زد و اظهار داشت : 185 نفر در سطح استان سهمیه خراسان جنوبی برای امسال بوده است.

وی ادامه داد: در این طرح آموزش های بصیرتی ، اجتماعی و مدیریتی جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با مباحث مدیریتی انجام می شود.

سرهنگ عقیلی گفت: برگزاری لیگ های علمی و پژوهشی، اجرای طرح آموزشی آیه های تمدن و کلاس های خلاقیت و پژوهش ازدیگر برنامه های فرهنگی و هنری بسیج است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در خصوص اجرای طرح بهنام محمدی گفت: این برنامه امسال برای اولین بار با همکاری آموزش و پرورش و بسیج دانش اموزی در مدارس اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح در 39 مدرسه متوسطه اول استان با همکاری 120 نفر از معلمان و روحانیون آموزش دیده طرح ، انجام خواهد شد.

سرهنگ عقیلی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه ، جذب دانش آموزان به مساجد می باشد که نیاز امروز دانش آموزان و جامعه می باشد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: امسال محتوای کتاب آمادگی دفاعی دانش آموزان به سمت مباحث جنگ نرم تغییر پیدا کرده است که باعث افزایش سطح آگاهی دانش آموزان می شود.

وی با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی گفت: برگزاری یادواره شهدا در شهرستان های استان و اجرای 2 برنامه محوری برای خواهران و برادران در شهرستان قاین از جمله این برنامه هاست.

سرهنگ عقیلی گفت: برنامه صبحگاه مشترک دانش آموزان و فرماندهان واحد های بسیج دانش آموزی نیز در روز 7 آبان ، ساعت 7:30 صبح در دبیرستان ابوذر بیرجند برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی از دیدار فرماندهان بسیج دانش آموزی مدارس با نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و گفت: اجرای رزمایش سایبری ، آموزش پدافند غیرعامل ، غبار روبی مزار شهدا و برنامه های دوچرخه سواری و کوهپیمایی از دیگر برنامه های پیش بینی شده این هفته می باشد.

وی در پایان گفت: امسال به جهت یاوه گویی های دشمنان ، دانش آموزان در روز 13 آبان ماه با حضور در راهپیمایی روز دانش آموز مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد.

خبرنگار پانا: سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار