نعمتی ، عضو کمیسیون انرژی مجلس: شفاف‌سازی در عرضه نفت در بورس ضروری است

تهران (پانا) - سخنگوی هیئت رئیسه و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می‌گوید با توجه به وضع فعلی و مشکل‌های پیش روی صنعت نفت، مجلس و دولت اقدام‌هایی را در دستور کار دارند و راه‌های متعددی  پیش‌بینی شده است که یکی از روش‌های برای فروش نفت، از طریق بورس انرژی است.

کد مطلب: ۸۶۵۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نعمتی ، عضو کمیسیون انرژی مجلس: شفاف‌سازی در عرضه نفت در بورس ضروری است

به گزارش صدا و سیما، بهروز نعمتی گفت: با توجه به تبصره یک ماده 13 قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال 94، سیاست‌گذاری‌هایی را در این باره انجام دادیم.
وی با ابراز گله از دولت اضافه کرد: در 13 تیر مکاتباتی را­ انجام دادیم اما در نهایت در 27 شهریور در جلسه شورای هماهنگی سران قوا بحث شد و 18 مهر انجام شد.
نعمتی افزود: برای عرضه نفت در بورس، شفاف‌سازی، مهم است تا اتفاق‌های ناگوار در دوران قبلی تحریم‌ها نیفتد.­
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره نفت سبک عرضه می‌شود که خریداران خوبی دارد. خریدار می‌تواند در ابتدا 10 درصد ارزش مورد­ معامله را بپردازد 20 درصد به صورت ریال روز و 80 درصد را به صورت ارزی بپردازد. زمان پرداخت هم 50 روزه در نظر گرفته شده است.
نعمتی افزود: نباید مشتری را­ مقید به پرداخت ارزی یا ریالی کنیم بلکه باید بگذاریم به انتخاب خودش تا کارها تسریع شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: افراد بسیار زیادی از عرضه بورس در انرژی استقبال می‌کنند و باید فضا را برای بخش خصوصی در این زمینه فراهم کنیم. خارجی‌ها هم می‌توانند به این بازار وارد شوند.
نعمتی افزود: با توجه به حجم زیاد فعالیت‌های دولت به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم مجموعه مستقلی را برای موضوع عرضه نفت در بورس انرژی پیش‌بینی کنیم تا بروکراسی‌ها کاهش یابد و اقدام‌ها زودتر انجام شود.
وی اضافه کرد: مشتری‌مداری باید به عنوان یک اصل مطرح باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار