واعظی: هیچ‌وقت بحث استعفای جهانگیری مطرح نشده است

بسته حمایتی دولت امروز تصویب شد

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهوری معتقد است که محمد شریعتمداری که به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده است منشا خدمات خوبی در دولت بوده است.

کد مطلب: ۸۶۵۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
واعظی: هیچ‌وقت بحث استعفای  جهانگیری مطرح نشده است

محمود واعظی در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به پانا در مورد دلایل انتخاب محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای گفت:‌ «به هر حال کسی که مسئولیت دارد هم طرفدار و هم مخالف دارد و وقتی کسی در مسندی قرار می‌‌گیرد ممکن است تصمیماتی بگیرد که تصمیمات او روی جامعه و قشرهای مختلف اثر داشته باشد.»

جابجایی شریعتمداری به تشخیص روحانی و برای بهبود است

او افزود: «نباید فراموش کنیم که آقای شریعتمداری از وزرای قوی دولت هستند و کسی است که در دولت اصلاحات به عنوان وزیر بازرگانی 4 سال کار کرده است و عملکرد او روشن است.‌»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت:‌ «آقای شریعتمداری در دولت یازدهم نیز به عنوان معاون اجرائی رئیس‌جمهوری بود که منشا خدمات بسیار زیادی شدند و همچنین در این یکسال گذشته با همه تلاطم‌ها و فشارهایی که وجود داشت کار خود را انجام داده است بنابراین دولت باید از افراد باتجربه و موثر خود در داخل و بیرون از کابینه در وضعی که کشور نیاز به افراد قوی دارد استفاده کند.»

او ادامه داد:«این جابجایی نیز به تشخیص آقای رئیس‌جمهوری بود برای بهبود کار انجام شده است.»

واعظی در مورد تاریخ دقیق جلسه رئیس‌جمهوری با رسانه ها و اصولگرایان گفت: «ما بنا داریم که به طور منظم در برنامه‌های اقای رئیس‌جمهوری این دیدارهای مردمی را ایجاد کنیم اما ممکن است در دو هفته آینده به دلیل تعطیلات اربعین و اخر سفر مقداری این دیدارها به تعویق بیافتد.»

سید محمود واعظی در مورد جزئیات بسته حمایتی دولت که امروز در جلسه کابینه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد، عنوان کرد: «برای اینکه بتوانیم با مشکلات اقتصادی طبقه‌‌ای که در اثر گرانی‌‌های اخیر روی زندگی آنها فشار وارد شد همراهی کنیم، با همه ابزارهای خود برنامه‌ریزی‌‌های زیادی را انجام داده‌ایم.»

او ادامه داد:«امروز در جلسه هیات دولت، تمام ابعاد بسته حمایتی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد؛امیدواریم کمیته‌ای که مسئول این کار است و همچنین وزارت کار که مسئولیت اجرای نهایی آن را برعهده دارد، بعد از اینکه تمام مراحل آن انجام شد، بتوانند جزئیات این طرح را به مردم ارائه کنند.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در مورد رای‌آوری وزرای پیشنهادی در مجلس گفت: «کاری که در ریاست‌جمهوری صورت گرفت و براساس مطالعاتی که آقای رئیس‌جمهوری انجام دادند و همچنین مشورت‌هایی که با گروه‌ها و صاحبنظران آن حوزه‌ها انجام شد، تلاش شده تا در شرایط موجود در کشور بهترین‌ها انتخاب شوند. خوشبختانه از زمان معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، آنها جلسات متعددی با نمایندگان داشتند و برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند. پیشرفت‌های خوبی را در این حوزه داشته‌ایم و امیدوارم وزرای پیشنهادی رای لازم را کسب کنند.»

نقش آقای جهانگیری همواره تعیین‌کننده بوده است

واعظی درباره شایعه استعفای اسحاق جهانگیری از معاونت اول نیز گفت: «آقای جهانگیری هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم، نقش پررنگ و تعیین کننده‌ای داشت و هیچ‌وقت بحث استعفای ایشان مطرح نشده یا اینکه من نشنیده‌ام. اینکه بخواهیم در رسانه‌ها به شایعات توجه کنیم، همان چیزی است که الان ماه‌ها هست که هم امریکایی‌ها و هم کشورهایی که برای ناکارامدی نظام سرمایه‌گذاری می‌کنند. به نظر من این مطلب‌،‌ اصلا مطلب درستی نیست و نقش آقای جهانگیری همواره نقش تعیین‌کننده بوده و امروز هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. ایشان نفر دوم دولت هستند و وظیفه همه وزرا و همه اعضای دولت این است که با ایشان هماهنگ باشند.»

او در مورد برخی از شایعات در سخنرانی اخیر جهانگیری در روز ملی صادرات گفت: «به هر حال گزارش آن مراسم را برای ما فرستادند، قبل از مراسم اقای شریعتمداری صحبت کرده بود و مفصل درخواست کرده بودند که باید به وزرا و مدیران اختیارات داد و مدیران و وزرا هر کاری که می‌خواهند انجام دهند و اختیارات بسیار بالایی خواسته بودند. آقای جهانگیری در آن جا به طنز چیزی گفتند که ما اختیار عزل منشی خود را هم نداریم. شما رسانه‌ها که از قدرت و نقش آقای جهانگیری مطلع هستید و مطبوعات از وضع التهاب در جامعه استفاده کرد. در صورتیکه شما می دانید همه ما در سخنرانی‌هایمان از این کلمات طنز استفاده می‌کنیم حالا اگر حالت تواضع داشته باشد به کار می‌بریم و این معرکه‌ای که در این زمینه گرفته شده است از اساس درست نیست.»

اینکه بگویم کسی در آینده استعفا نمی‌دهد، درست نیست

واعظی ادامه داد:‌ «‌اینکه من بگویم کسی در آینده استعفا نمی‌دهد، درست نیست زیرا من از آینده اطلاعی ندارم ولی آقای شریعتمداری در گذشته استعفایی نداده بود آقای شریعتمداری روز شنبه باید به خاطر جابجایی که صورت می‌گرفت استفعا می‌داد که طبیعی است.»

استعفای آخوندی ربطی به استیضاح ندارد

او گفت: «اینکه آقای آخوندی در شهریورماه استعفا داده‌اند به دلیل آن سوالی که مجلس از او پرسیده بود نیست زیرا آن سوال در سال گذشته مطرح شده بود و آقای آخوندی سال گذشته استعفا نداده بود.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در پاسخ به این سوال که در مورد وعده‌های رئیس‌جمهوری مانند حضور زنان در وزرشگاه‌‌ها فضاسازی‌های خاصی می‌شود، گفت:‌« فضاسازی هایی می‌شود که رئیس‌جمهوری به دلیل همین فضاسازی های مجبور است عقب نشینی کند.»

بنای رئیس‌جمهوری عقب نشینی نیست

او در این باره که راهکار شما برای تحقق این وعده‌ها چیست گفت:‌ «‌آنچه اقای رئیس‌جمهوری چه در دوره انتخابات و چه بعد از انتخابات کارهای خود را با مردم در میان گذاشتند تا آنها را انجام دهند. بر قول و قرارهای خود با مردم مصمم هستند. اینکه در شرایطی برخی از این وعده‌ها سریعتر انجام می‌شود و برخی از آنها با موانعی مواجه می‌شود به معنای عقب‌نشینی رئیس‌جمهوری نیست. این به آن معناست که اگر در راهی که می‌رویم به مانعی برخورد می‌کنیم باید تلاش کنیم آن مانع را برداریم. بنابراین من به مردم عرض می‌کنم بنای آقای رئیس‌جمهوری نیست آنچه که با مردم قول و قرار گذاشته است از این قول و قرارها عقب نشینی کند.»

او در مورد نقش جدید ربیعی در دولت نیز خاطرنشان کرد: «آقای ربیعی براساس فرصتی که فراهم شده و وقت‌شان اندکی آزاد شده است، در دفتر رئیس‌جمهوری به بنده درخصوص برخی از کارها که همواره به دنبال آن بوده‌ایم کمک می‌کنند. ما از ایشان درخواست کرده‌ایم. جلساتی هم که با اقتصاددانان و جامعه‌شناسان در هفته گذشته و این هفته برگزار شد، مسئولیت هماهنگی‌ها و مطالبی که آقای رئیس‌جمهوری باید از آن آگاه باشد و در اختیار داشته باشند، با آقای ربیعی بوده است.»

ربیعی هیچ عنوانی ندارد

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در پاسخ به این سوال که عنوان آقای ربیعی مشاور است؟ گفت:«ایشان هیچ عنوانی ندارند. عنوان ایشان استاد دانشگاه است ولی به ما کمک می‌کنند.»

واعظی درباره نفش هیات نظارت مجمع بر روند تایید مصوبات مجلس بیان کرد: «قانونگذاری و مسیر آن در کشور روشن است که در چهل سال گذشته براساس قانون اساسی انجام می‌شود. کار سلیقه‌ای و تفسیر فرمان رهبری کار درستی نیست. این اتفاقی که افتاده هم بسیاری از حقوقدانان به آن انتقاد دارند و هم معاونت حقوقی ریاست جمهوری نکاتی را در این باره مطرح کرده است. من فکر می‌کنم این موضوعی است که هرچه سریع‌تر باید به آن رسیدگی شود. این روشی که اخیرا در پیش گرفته شده است باعث رکود در تصمیم‌گیری و معطل شدن کارها می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار