انتخابات شوراهای دانش آموزی در6 هزار مدرسه سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در 6 هزار مدرسه این استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۵۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش آموزی در6 هزار مدرسه سیستان و بلوچستان برگزار شد

محمد کیخا درمراسم محوری بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با حضور جمعی از مسئولین در آموزشگاه پسرانه ولیعصر (عج )ناحیه یک زاهدان برگزار شد، اظهار کرد:شورای دانش آموزی فرصت مناسبی برای تقویت مردم سالاری دینی و تمرینی برای مشارکت های اجتماعی دانش آموزان است.

وی ادامه داد: افزون بر 20 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کردند.
کیخا افزود: همچنین 580 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در سه مقطع تحصیلی از سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم در انتخابات شوراها شرکت کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل گفت: شوراهای دانش آموزی ظرفیتی بالقوه برای شرکت فعال و سازنده دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی است.
وی عنوان داشت: از آنجایی که یکی از مهمترین اهداف تعلیم و تربیت، اجتماعی کردن دانش آموزان است ایجاد تشکل ها و شوراهای دانش آموزی از جمله شیوه های گرایش این قشر به فعالیت های اجتماعی محسوب می شود.
کیخا با بیان اینکه مدرسه مکانی برای یادگیری مهارت های زندگی و اجتماعی است گفت: انتخابات شورای دانش آموزی با هدف پرورش روحیه همکاری، تعاون، همفکری، تحمل نظرات و افکار متفاوت و مسئولیت پذیری و تصمیم گیری برگزار می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل تصریح کرد: تشکیل شورای دانش آموزی در مدارس و نگرش مثبت مسئولان دست اندر کار تعلیم و تربیت و کارشناسان نسبت به اجرای این طرح، زمینه درونی ساختن فرهنگ مشارکت پذیری در دانش آموزان را فراهم می کند.

کیخا با ببیان اینکه در انتخابات شورای دانش آموزی، دانش آموزان با مفهوم رای و انتخابات آشنا می شوند ابراز داشت: در انتخابات شورای دانش آموزی دانش آموزان با مفهوم رای و انتخابات آشنا می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل عنوان داشت: شوراها در جامعه اسلامی نماد مردم سالاری دینی هستند و مشورت یکی از صفات اهل ایمان است که در کارها انجام می دهند و در اهمیت امر شورا و مشورت همین بس که در قرآن مجید سوره ای به نام شورا اختصاص داده شده است.

وی آماده سازی دانش آموزان برای حضور در عرصه های مختلف جامعه را امری مهم دانست و خاطر نشان کرد: شورای دانش آموزی فرصت مناسبی برای تقویت مردم سالاری دینی، تمرینی برای مشارکت های اجتماعی و سهیم شدن دانش آموزان در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان نیز در این مراسم شوراهای دانش آموزی را یکی از ارکان مدارس دانست وگفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی نوعی تمرین دموکراسی است و توسعه قدرت تصمیم سازی و بهبود نظام تصمیم گیری در آموزش و پرورش از طریق مشارکت دانش آموزان امکان پذیر است.

ناروئی گفت: نتیجه مشارکت دانش آموزان در اداره امور مدارس، ایجاد روحیه خودباوری، جامعه پذیری، مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری است.

وی، ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان و تقویت خود باوری و اعتماد به نفس در آنان را از دیگر اهداف این انتخابات برشمرد و گفت: منتخبان شورای دانش آموزی در مدارس و آموزشگاه ها نقش همراهی با مدیر مدرسه را ایفا و در مسائل مختلف به مسئولان آموزشگاه ها کمک می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار