همزمان با سراسر کشور؛

انتخابات شوراهای دانش آموزی باحضور بیش از 175 هزار دانش آموزدراستان اردبیل برگزارشد

اردبیل (پانا) - همزمان با سراسر کشورانتخابات شوراهای دانش آموزی استان اردبیل با حضور بیش از 175 هزار نفر دانش آموز در 2 هزار و 297 آموزشگاه این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۴۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش آموزی باحضور بیش از 175 هزار دانش آموزدراستان اردبیل برگزارشد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان در آیین انتخابات شوراهای دانش آموزی که بصورت نمادین در آموزشگاه شاهد دخترانه شهید یعقوبی ناحیه یک برگزار شد،اظهارداشت: 30 هزارو 560 نفر دانش آموز در این انتخابات به عنوان داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد 14363 نفر بعنوان منتخب دانش آموزان برگزیده خواهند شد.

مصطفی کافی با این بیان که 95 هزارو 314 نفر در دوره ابتدایی، 46 هزارو 59 نفر در دوره اول متوسطه و 33 هزار و 802 نفر دانش آموز در دوره دوم متوسطه در این انتخابات شرکت خواهند کرد، خاطر نشان ساخت: پیش بینی می شود 174 هزارو 406 رای ماخوذه در این انتخابات اخذ شود.

وی با عنوان اینکه انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرینی برای مشارکت در تصمیم گیری مسایل مختلف در جامعه می باشد، تصریح کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید رویکرد واگذاری امورات پرورشی و آموزشی به تشکل های دانش آموزی که شورای دانش آموزی نیز جزو آن می باشد، را جزو اولویت های خود قرار داده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان گفت: بررسی پیرامون چگونگی مشارکت دانش آموزان در فعالیت های آموزشی و پرورشی و اجرایی مدرسه از اهداف شوراهای دانش آموزی است.

کافی همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های مذهبی و انقلابی در مدرسه را از وظایف شوراها عنوان کرد و اذعان داشت: شوراهای دانش آموزی بایستی همکاری در ارتقای مهارت های فرهنگی، هنری علمی و ورزشی دانش آموزان و برگزاری مسابقات را مد نظر داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار