در کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم مطرح شد:

فعالیت بوفه های بدون مجوز ممنوع

زاهدان(پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی طرح ساماندهی بوفه‌های مدارس ورود مواد غذایی سالم به مدارس است.

کد مطلب: ۸۶۴۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بوفه های بدون مجوز ممنوع

به گزارش خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان، داود صیاد در کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم(بوفه های مدارس) که با حضور اعضای آن در محل دفتر معاون پشتیبانی اداره کل تشکیل شد، اظهار کرد: هدف اصلی طرح ساماندهی بوفه‌های مدارس ورود مواد غذایی سالم به مدارس است.

وی افزود: تمامی مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی که برآنند تا پایگاه تغذیه سالم (بوفه) در مدارس خود دایر کنند مطابق دستورالعمل پایگاه های تغذیه سالم که به تمامی شهرستان ها و مناطق استان ارسال می شود بایستی مجوز فعالیت از کمیته ی استانی پایگاه تغذیه سالم اخذ کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به اینکه نظارت مستمر بر نحوه عملکرد بوفه های مدارس توسط نهادهای نظارتی آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت تأکید کرد: فرآیند دریافت مجوز پایگاه تغذیه سالم( بوفه) مدرسه طی درخواست مکتوب یا الکترونیکی مدرسه به دفتر پایگاه تغذیه سالم(بوفه) شهرستان ها و مناطق آغاز خواهد شد.

صیاد خاطر نشان کرد: هدف اصلی این طرح؛ نظارت اصولی بر عملکرد بوفه های مدارس و ورود مواد غذایی سالم به مدارس است. چراکه سلامت دانش آموزان از دغدغه های اصلی ما و اولیای گرامی است.

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت بوفه های مدارس با تایید معاونت تربیت بدنی و سلامت و سازمان دانش آموزی اعتبار خواهد داشت بیان کرد: اداره سلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی با همکاری تمامی اعضای کمیته های استانی و شهرستانی نظارت بر کیفیت و بهداشت مواد غذایی بوفه ها را مورد ارزیابی و نظارت قرار خواهند داد.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه تمامی درآمد حاصل از فعالیت پایگاه های تغذیه سالم با مدیریت خود مدرسه هزینه خواهد شد تاکید کرد: مسئولیت بوفه ی مدارس با مدیر مدرسه است اما بر اساس دستورالعمل های موجود می تواند در این زمینه برون سپاری داشته باشد که در این صورت فرد مورد نظر جهت دریافت تاییده های لازم بایستی به اداره محترم حراست معرفی شود.

صیاد تصریح کرد: توزیع مواد غذایی گرم نیز دارای شرایط خاص خود است که طی دستور العمل های مدون از سوی نهاد مربوطه به مدارس ارسال خواهد شد .

همچنین وی تاکید کرد: نظارت بر بوفه های مدارس با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

محمد کیخا معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان نیز در این جلسه بیان کرد: در استان به‌ندرت می‌توان پایگاه تغذیه سالم استاندارد پیدا کرد در سال‌های گذشته با همکاری سازمان دانش‌آموزی اقداماتی انجام‌شده که برای استان پهناور ما تکمیل‌کننده نیست.

وی گفت: یکی از چالش‌های قرن 21 تمایل افراد بخصوص دانش آموزان به فست فودهاست که ما باید ذائقه دانش آموزان را به‌مرور و با برنامه‌ریزی تغییر دهیم.

عباسعلی ارجمندی معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی اداره کل نیز در این جلسه اظهار کرد: برای تهیه یک دستورالعمل ساعتها وقت گذاشته می شود و حضور افراد از ادارات مختلف درکمیته های استانی خود نشان از این داردکه همه بایستی در فعالیتها مشارکت وتکمیل کننده یکدیگر باشیم.

معاون پشتیبانی اداره کل تصریح کرد: نگاه اقتصادی به مجموعه آموزش وپرورش اگر توام با برنامه ریزی باشد مفید خواهد بود می توانیم از مجموعه 700هزار نفری دانش آموزان در استان استفاده کنیم.

وی افزود:حوزه نظارت باید با قوت وقدرت بیشتر وبا شاخص تعیین شده به پیش برود ما مجبوریم به دلیل جلو گیری از آسیب های احتمالی بوفه های مدارس را مدیریت کنیم اما اگرما مدیریت نکنیم سایرین بهره برداری خواهند کرد .

وی الگو سازی برای بوفه های مدارس را مهم توصیف کرد وگفت:تعریف سازوکار مناسب برای بوفه های مدارس از الزامات بوده و سازمان دانش آموزی با کمک انجمن اولیا ومربیان مدارس سازکار مدونی برای مدیریت این بخش تعریف و چند نمونه ی تمام و کمال را به عنوان نمونه احداث کند.

ارجمندی گفت: ما باید ذائقه وسلیقه دانش اموزان را با اصل مصلحت بشناسیم سپس به دنبال تامین آن باشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار