معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان:

زاهدان؛ دومین شهر حاشیه نشین کشور پس از مشهد است

زاهدان(پانا)- معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان گفت: زاهدان رتبه دار دومین شهر کشور پس از مشهد به لحاظ حاشیه نشینی قرار دارد.

کد مطلب: ۸۶۴۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
زاهدان؛ دومین شهر حاشیه نشین کشور پس از مشهد است

صاحب دادزهی در جمع خبرنگاران، با انتقاد از مقایسه کردن شهر زاهدان با سایر مراکز استان ها اظهار کرد: زاهدان با جمعیتی حدود ۷۰۰هزار نفر به عنوان دومین شهر بزرگ در پهنه شرقی کشور مطرح است و بعد از کرج نیز دومین شهر به لحاظ رشد جمعیت هستیم.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از جمعیت شهرنشین استان در زاهدان ساکن هستند و در سطح کشور بعد از مشهد دومین شهر به لحاظ حاشیه نشینی و بافتهای ناکارآمد هستیم.

معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان ابراز داشت: از لحاظ سرانه درآمدی سالیانه با اختصاص کمتر از ۲۰۰هزارتومان برای هر شهروند، رتبه آخر را در بین مراکز استانها داریم و این باعث شده تا نتوانیم در بسیاری از مباحث به طور کامل به اهدافمان برسیم.

وی با تاکید بر لزوم همفکری، رسانه ها با مجموعه شهرداری زاهدان بیان داشت: شهر و‌ مدیریت شهری نیازمند گفتگو است و با پاسخگویی ما و همکارانمان در شهرداری و مطالبه گری شما خبرنگاران، انتظار داریم این نشست ها بامحتوا و جهت دار باشد.

صاحب دادزهی همکاری دوسویه بین شهروندان و دستگاه های مختلف را اساس پیشرفت جامعه ذکر کرد و افزود: شهروندان حق دارند که زیست مسالمت آمیز داشته باشند و خدمات مطلوب دریافت کنند در مقابل به همان نسبت انتظار می رود به تکالیف به عنوان یک شهروند به خوبی عمل کنند.

وی تصریح کرد: سکونت بیش از ۴۴ درصد از جمعیت زاهدان در مناطق حاشیه ای و بافت های ناکارآمد که از کمترین امکانات برخوردار هستند مشکلات عدیده ای را برای مسئولین بوجود آورده لذا می طلبد با همکاری و تعامل تمامی دستگاه های ذیربط به سمت ساختن شهر و برون رفت از این مشکلات گام برداریم .

معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان در ادامه پیرامون بودجه شهرداری و مسائل و مشکلات ان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بودجه شهرداری زاهدان(۲۶۰میلیارد تومان) بعلاوه سازمان ها، ۳۳۶میلیارد تومان بوده است و در ۶ماهه اول سال جاری خوشبختانه نسبت به سنوات گذشته، بالاترین میزان تحقق بودجه( با ۳۰٪رشد) در حدود ۵۱٪بوده است .

وی عدم همکاری برخی از دستگاه ها را با شهرداری مورد انتقاد قرار داد و گفت: تعداد زیادی از دستگاه های مختلف در سطح شهر بدهی زیادی به شهرداری دارند که به اندازه ۰هار یا پنج سال بودجه شهرداری زاهدان می باشد و علی رغم پیگیریهای زیاد متاسفانه تا کنون اقدامی جدی در جهت پرداخت این بدهی از طرف این دستگاه ها مشاهده نشده است در صورتی که اگر این بدهی به شهرداری پرداخت شود بسیاری از مسائل و مشکلات در حال حاضر برطرف خواهد شد.

صاحب دادزهی در رابطه با نیروهای مازاد در بدنه شهرداری عنوان داشت: در شهرداری زاهدان تقریبا ۱۷۰۰ نیرو مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه در چارت جدید سازمانی ۱۵۰۰ پست برای شهرداری تعریف شده و از طرفی نمی توان تصدی این پستها را به نیروهای قراردادی واگذار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار