وزیر علوم: رفع خلاء‌های علمی در مجموعه‌های نظامی و انتظامی در کنار آموزش‌های تخصصی ضرورت دارد

تهران (پانا) - وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری بمی‌گوید هم‌افزایی و رفع خلاءهای علمی در مجموعه‌های نظامی و انتظامی در کنار آموزش‌های تخصصی ضرورت دارد.

کد مطلب: ۸۶۴۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم: رفع خلاء‌های علمی در مجموعه‌های نظامی و انتظامی در کنار آموزش‌های تخصصی ضرورت دارد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، منصور غلامی در نشست تعاملی ناجا با جامعه دانشگاهی کشور اظهار کرد: توسعه فناوری‌ها و استفاده از ابزارها در بحث مدیریت علمی یکی از نیازهای روز است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز نیازمند جدیدترین دستاوردها در مدیریت کشور هستیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها با دارا بودن ظرفیت نیروی انسانی و فناوری می‌توانند بستر مناسبی را برای بهره‌گیری از علوم در راستای توسعه فراهم کنند.

غلامی مطرح کرد: تحقیقات دانشگاهی در یک بستر کلی و تخصصی انجام شده است، اما هدایت این موضوع به سمت بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی جزء مواردی است که در دانشگاه‌ها به خصوص با هماهنگی دستگاه‌های نیازمند به این امر صورت می‌پذیرد.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توسعه فناوری‌ها باعث به وجود آمدن ابزار‌هایی شده که می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد ماموریت‌های ناجا داشته باشد، ادامه داد: طی دو دهه گذشته نیروی انتظامی با استفاده از رویکردهای علمی، پیشرفت قابل توجهی داشته و آثار این رویکرد در مدیریت فضای اجتماعی مشهود است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه دانشگاه‌های یک کشور به دلیل دارا بودن از ظرفیت‌های علمی بسیار بالا به صورت جمعی، برون داده‌های خوبی دارند هر چند بایستی ارتباط بین بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی که نیاز به پژوهش‌های علمی دارند، تقویت شود.

این مقام مسئول افزود: تجربه نشان داده است دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی، وزارت دفاع و ... هرگاه به دنبال پژوهش و مطالب علمی، فناوری نوین آمده‌اند براساس چارچوب استانداردهای تعریف شده، تحقیقات خود را انجام داده‌اند به گونه‌ای که سفارش دهنده‌ها رضایت‌مندی صددرصدی از این امر داشته‌اند.

غلامی ادامه داد: این موضوع ما را بر آن داشت که مجموعه علمی دانشگاه‌ها را در راستای گسترش ارتباطات با مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف سوق دهیم تا یک بازوی توانمند علمی در این رابطه شکل بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه مراکز آموزشی و دانشگاهی کشور آمادگی سفارش هر نوع تحقیق علمی را دارند، گفت: اغلب مجموعه های نظامی، انتظامی و دستگاه های اجرایی کشور دارای دانشگاه‌های تخصصی هستنـد که این موضوع ضریب نفوذ علم، دانش و فناوری را در این مجموعه‌ها ارتقاء می‌بخشد، اما همه علوم و فناوری‌ها در مجموعه‌های فوق وجود ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طی یکسال گذشته اقدامات علمی خوبی در ناجا صورت گرفته است، افزود: امروز سازمان‌های دیگر، رویکرد علمی را برای خود در نظر گرفتند و با توجه به شتاب دانش در دنیا به دنبال کسب علم در سطح بالایی هستند بنابراین برای پرکردن خلاءهای علمی در مجموعه‌های مختلف بایستی هم افزایی در کنار آموزش‌های تخصصی با دانشگاه‌ها وجود داشته باشند.

غلامی با اشاره به اینکه امروزه برای مدیریت بهینه کشور و رسیدن به آینده‌ای ایده آل نیاز به بروز کردن دانش، علم و فناوری و افزایش همکاری ها در دستگاه های مختلف برای بهره گیری از جدیدترین دستاوردها احساس می شود، گفت: بنا داریم دانشگاه‌ها را به سمت مأموریت‌گرا کردن و تخصصی شدن پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار