در گفت‌وگو با پانا

خداکرمی خبر داد: ورود شورا و شهرداری تهران به احداث پمپ بنزین کنار دبیرستان شهید کمال وجودی

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران: صدور مجوز پمپ بنزین در کنار مدرسه تنها خلافی نیست که شهرداری در گذشته انجام داده است

تهران (پانا) - رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به وجود پمپ بنزین در کنار دبیرستان کارودانش «شهید کمال وجودی» گفت در دوره مدیریت قبلی شهرداری مجوزهایی صادر شده که غیرقانونی است و صدور مجوز پمپ بنزین در کنار مدرسه تنها خلافی نیست که شهرداری انجام داده است و آموزش و پرورش باید برای حل این موضوع ورود کند.

کد مطلب: ۸۶۳۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
خداکرمی خبر داد: ورود شورا و شهرداری تهران به احداث پمپ بنزین کنار دبیرستان شهید کمال وجودی

ناهید خداکرمی درباره وجود یک پمپ بنزین در کنار مدرسه‌ای در منطقه 14 شهرداری تهران به پانا گفت: یکسری مجوزهای ساخت‌وساز از جمله همین پمپ بنزین در دوره مدیریت قبلی شهرداری تهران و شورای چهارم داده شده است که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه آموزش‌وپرورش نباید اجازه ساخت این پمپ بنزین را می‌داد، گفت: این موارد باید در زمان صدور مجوز رسیدگی می‌شده که متاسفانه رسیدگی نشده است. پمپ بنزین متعلق به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی است و دبیرستان نیز متعلق به آموزش‌‌وپرورش است، شاید در روند صدور مجوز خطایی رخ داده باشد و شهرداری در دوره قبلی می‌توانست مجوز احداث پمپ بنزین را صادر نکند اما اکنون مجوز صادر شده و این پمپ بنزین فعال است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر شورای پنجم و شهرداری تهران بخواهد به پرونده ساختمانی که با مجوز غلط شهرداری در دوره گذشته ساخته شده است یا کاربری آن تغییر کرده است؛ ورود کند و بگوید غیرقانونی بوده است، دیوان عدالت اداری و محاکمی که به این موضوعات رسیدگی می‌کنند شهرداری را جریمه خواهند کرد. بنابراین اختیار شهرداری و شورای پنجم آن‌قدر نیست که بتواند با کسانی که در گذشته روند غیرقانونی یا با مجوز غلط، ساختمانی را احداث کردند برخورد کند.

خداکرمی اضافه کرد: صدور مجوز پمپ بنزین در کنار مدرسه تنها خلافی نیست که شهرداری در گذشته انجام داده است و ما هم اگر بخواهیم جلوی این مسایل را بگیریم جز جریمه شدن و بدهکارتر شدن شهرداری نیست. الیته حل همه مشکلات شهر در ید قدرت شهرداری نیست و سازمان‌های دیگری هم مسئول هستند که باید ورود کنند. برگرداندن ساخت وسازهای خلاف گذشته به روز اول، شنا کردن،خلاف جهت آب است و قدرتی که می‌خواهد که در اختیار شورا و شهرداری فعلی نیست.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: درباره پمپ بنزین کنار مدرسه‌‌، شهرداری و شورای شهر به موضوع ورود خواهند کرد تا مشخص شود که مجوز ساخت پمپ بنزین در کنار مدرسه چرا و چگونه صادر شده است که این مشکل رفع شود.

پیشتر پانا در گزارشی مبسوط و تصویری از ساخت پمپ بنزینی در کنار مدرسه شهید کمال وجودی در منطقه 14 تهران خبر داده بود . پمپ بنزینی که تهدیدهای گسترده ای را متوجه سلامتی دانش اموزان و پرسنل این مدرسه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار