68 درصد مساکن روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه حوادث است

ارومیه(پانا)-مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: 68 درصد مساکن روستایی این استان در قالب 130 هزار واحد تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارد.

کد مطلب: ۸۶۳۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
68 درصد مساکن روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه حوادث است

امیرعباس جعفری افزود: مالکان این تعداد واحد مسکونی می تواند از خدمات بلاعوض بیمه حوادث شامل سیل، زلزله و آتش سوزی بهره مند شوند.


وی با اشاره به حق بیمه پرداختی توسط متقاضیان ادامه داد: حق بیمه پرداختی سالانه از سوی هر خانوار از 300 تا 400 هزار ریال بوده و در صورت بروز حادثه حداقل هزینه ای که بیمه پرداخت می کند، 250 میلیون ریال تعیین شده است.


جعفری با اشاره به اینکه تحت پوشش قراردادن تمام خانوارهای روستایی در استان از اهم برنامه های این بخش به شمار می رود، اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده و مشارکت مردم در این طرح تلاش می کنیم در سال آینده تمامی مساکن روستایی استان تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار گیرد.


وی با تاکید بر اهمیت بیمه شدن واحدهای مسکونی در مقابل حوادث طبیعی، بیان کرد: کاهش هزینه های دولتی و افزایش رسیدگی به حادثه دیدگان بلایای طبیعی از مهمترین اهداف این طرح است و روستاییان می توانند با پرداخت حداقل هزینه از خدمات بیمه ای استفاده کنند.


جعفری با اشاره به اجرای طرح مقاوم سازی در خانه های روستایی آذربایجان غربی گفت: سالانه بیش از 20 هزار واحد روستایی مقاوم سازی می شود بطوری که هم اکنون شمار مساکن روستایی مقاوم سازی شده در استان به 35 درصد رسیده است.


مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با خسارت در حوادثی نظیر زلزله مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مساکن روستایی است، اظهار امیدواری کرد تا روستانشینان همراهی بیشتری در اجرای این طرح داشته باشند.


304 هزار خانوار روستایی در 2 هزار و 200 روستای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی سکونت دارند.


این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری زندگی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار