استقرار رشته گیاهان دارویی با خیرهریسی در هنرستان مبین دانش

خیریه ای با بوی کار و دانش;

تبریز(پانا)- یک قطعه باغ به متراژ 1200 متر مربع از طرف خیر هریسی حاج اسماعیل سعید به منظور استقرار رشته گیاهان دارویی در هنرستان مبین دانش شهرستان هریس اهدا شد.

کد مطلب: ۸۶۳۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
استقرار رشته گیاهان دارویی با خیرهریسی در هنرستان مبین دانش

مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در این مراسم در مورد مزایای این هنرستان خیرساز یادآور شد، علاوه بر تحصیل 57 نفر از دانش آموزان شهرستان در این هنرستان و استفاده از پانسیون، 17 نفر کادر آموزشی و اداری با مدارک تحصیلی دانشگاهی و مرتبط در آموزشگاه مبین دانش مشغول به تدریس و کارند.

بالازاده اظهار کرد: در این هنرستان دانش آموزان در سه رشته گیاهان دارویی، کامپیوتر و نرم افزار و طراحی و دوخت مشغول تحصیل‌اند و کارگاه‌های طراحی و دوخت و نیز کامپیوتر به تجهیزات به‌روز از جمله چرخ‌های خیاطی پیشرفته و صنعتی و چند دستگاه لپ‌تاب مجهز است.

وی در ادامه تصریح کرد: در رشته گیاهان دارویی نیز علاوه بر کلاس‌های تئوری نیازمند زمین زراعی و باغ مشجر بودیم که این ملک از طرف حاج اسماعیل سعید اهدا شد که پیشتر نیز کل زمین هنرستان از طرف وی به صورت اهدایی در اختیار موسسه همره افق قریب قرار گرفته بود.

صباغیان، نماینده موسسه همره افق قریب، در این مراسم گفت: هدف موسسه این است که رشته‌های فنی و حرفه ای و کاردانش را که ایجاد شغل می‌کنند، ترویج دهد لذا سعی بر این است در مدرسه مبین دانش هریس با آموزش کشاورزی و باغداری نوین، برای هنرآموزان این آموزشگاه اشتغال ایجاد کند.

نوبری، خیر کشوری، در این مراسم اظهار کرد: کشت و فروش گیاهان دارویی و نیز محصولات ارگانیک در این آموزشگاه و به دست هنرآموزان انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار