نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس: محروم ماندن دانش‌آموز از مدرسه را بررسی می‌کنیم

کاظمی: اگر مدرسه‌ای دریابد والدین مانع حضور کودک شده است باید به دفتر حمایت اطلاع دهند

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد اگر آموزش و پرورش مطلع شود کودکی از تحصیل محروم شده است و آن را به گزارش دهد این کمیسیون بررسی خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۶۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس: محروم ماندن دانش‌آموز از مدرسه را بررسی می‌کنیم

محمد کاظمی در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: «کودکان و نوجوانان بیشتر در مخاطره آسیب‌های اجتماعی‌اند. از مدت‌ها قبل این بحث مطرح بود که قانونی جامع داشته باشیم تا از این قشر حمایت کند.»

او افزود: «قوه قضائیه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را ارائه داد و به مجلس نهم تقدیم کرد. این لایحه در مجلس دهم در کمیسیون قضایی مورد بحث قرار گرفت و کمیته‌های مختلفی روی مواد این لایحه کار کردند. این لایحه تصویب شده و برای بهره‌کشی، خرید و فروش اطفال، سوء استفاده از نوجوان برای خرید و قاچاق مواد، هرزه‌نگاری و... مجازات‌ سختی پیش‌بینی شده است.»

کاظمی درباره مجازات محرومیت از تحصیل از سوی خانواده گفت: «اگر والدینی فرزندشان را به مدرسه نفرستد و یا گواهی تولد ثبت نشود، بهزیستی و نیروی انتظامی مراتب را به قوه قضائیه اطلاع می‌دهند. یک دفتر حمایت از اطفال در دادگستری‌ها در قانون دیده شده است تا وضع مخاطره‌آمیز کودکان را کنترل کنند. بر این اساس شعبه‌های ویژه پیگیری می‌کنند و زمینه ادامه تحصیل کودک را فراهم می‌کنند.»

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «حتی اگر آموزش و پرورش نیز مطلع شود کودکی از تحصیل محروم شده به ما گزارش دهد بررسی می‌کنیم.»

او افزود: «اگر مدرسه‌ای دریابد والدین مانع حضور کودک شده است باید به دفتر حمایت اطلاع دهند. البته این قانون به‌تازگی تصویب شده و به‌تدریج دفاتر تشکیل و توسعه می‌یابند. اکنون این قانون لازم‌الاجراست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار