پاکستان:آماده همکاری با ایران در آزادی مرزبانان هستیم

تهران (پانا) - دولت پاکستان آمادگی خود را در همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای جست و جو و یافتن سرنخ هایی از سرنوشت مرزبانان ایرانی ربوده شده از سوی یک گروه تروریستی در مرز مشترک دو کشور اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۶۳۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
پاکستان:آماده همکاری با ایران در آزادی مرزبانان هستیم

به گزارش ایرنا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان عصر امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی از ربوده شدن تعدادی از مرزبانان ایرانی از سوی یک گروه تروریستی در نقطه صفر مرزی و در نزدیکی گذرگاه مرزی میرجاوه و تفتان ابراز تاسف کرد و گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در تماس تلفنی با شاه محمود قریشی (همتای پاکستانی خود) درباره ربوده شدن مرزبانانی ایرانی در 16 ماه اکتبر به تبادل نظر پرداخت.
«محمد فیصل» گفت: قریشی به همتای ایرانی خود اطمینان داد که نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان با همکاری مشترک با نیروهای امنیتی و مرزی ایران در تلاشند تا از سرنوشت ربوده شدگان خبری به دست آورند.
وی توضیح داد: مدیران اجرایی عملیات نظامی دو کشور ایران و پاکستان از طریق خط تلفن اضطراری با یکدیگر در ارتباطند و اطلاعات مورد نظر را با یکدیگر مبادله می کنند و از سوی دیگر عملیات زمینی و هوایی برای یافتن محل ربوده شدگان و مخفیگاه های تروریست ها همچنان ادامه دارد.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به نقل از محمود قریشی گفت:این حادثه کار دشمنان مشترک دو کشور است، زیرا که آنها از اینکه دو کشور همسایه به یکدیگر نزدیک شده است به شدت ناخرسندند.
وی به نقل از وزیر خارجه پاکستان، مرزهای مشترک دو کشور همسایه را مرزهای آشتی و صلح خواند و گفت:دولت اسلام آباد در جهت تعهدات خود اجازه نخواهد داد تا بداندیشان با این نوع اقدام های مجرمانه به اهداف خود برسند.
محمد فیصل تصریح کرد:وزیر خارجه ایران همچنین در گفت و گوی تلفنی با قریشی برضرورت رفع موانع در مسیر گسترش روابط دو جانبه بر افزایش تلاش های دو جانبه برای تامین امنیت و ثبات در امتداد مرزهای مشترک تاکید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین بار دیگر به اهمیت توافقنامه هسته ای ایران اشاره کرد و گفت:همه طرف های درگیر در این توافقنامه بین المللی باید به این توافقنامه احترام بگذارند.
وی در واکنش به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت:هیچ راهی جز ادامه گفت و گوهای دیپلماتیک برای برون رفت از اختلاف ها به وجود آمده در توافقنامه برجام وجود ندارد.
محمد فیصل به عزیمت هزاران نفر از مردم پاکستان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در عراق اشاره کرد و گفت:هماهنگی خوبی بین اسلام آباد و عراق برای خدمات رسانی به زائران پاکستانی دیده می شود.
وی افزود:دولت پاکستان برای رفع برخی مشکلات ویزای زائران با دولت عراق در ارتباط است.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین به اوضاع افغانستان اشاره کرد و گفت:تنها راه پایان تنش و درگیری ها در این کشور، آمدن به پای میز مذاکرات است و این مشکل، باید تنها با مشارکت مردم افغانستان برطرف شود.
وی از آغاز گفت و گوهای آشتی ملی در افغانستان حمایت کرد و گفت:دولت پاکستان آماده همکاری در این زمینه است.
محمد فیصل ادامه داد:دولت پاکستان از بازگشت امنیت و ثبات در افغانستان به عنوان کشور مهم و همسایه استقبال می کند.
وی به اقدام ارتش پاکستان در حصارکشی، کشیدن سیم خاردار و کندن خندق در مرزهای مشترک اشاره کرد و گفت:این اقدام های برای جلوگیری از ترددهای غیر قانونی در مرزهای مشترک صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار