عدم تایید کالاهای خارجی توسط سازمان استاندارد

شیراز(پانا) - مدیر کل سازمان استاندارد استان فارس با اشاره به این که سازمان استاندارد کالا های خارجی را توصیه نمی کند، گفت: همچنین کالا های خارجی مورد تایید این سازمان نبوده و به آن ها علامت استاندارد داده نخواهد شد، مخصوصا اگر این کالا ها قاچاق باشند.

کد مطلب: ۸۶۳۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
عدم تایید کالاهای خارجی توسط سازمان استاندارد

مدیر کل سازمان استاندارد استان فارس در همایش روز جهانی استاندارد با اشاره به اهمیت استاندارد اظهار داشت: در واقع استاندارد بر اساس معیار های مشخص، نشان دهنده این است که بدانیم چقدر کار ما درست است و این معیار ها باید مورد قبول تولید کننده و مصرف کننده باشد.

مرتضی رهنما تدوین استانداردها را قبل از اجرا امری لازم دانست و گفت: در زمینه تولید و ارائه خدمات باید سلامت ایمنی و بهداشت جامعه، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع انرژی در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای حفظ حیثیت کالای ایرانی در بازار جهانی و قبل از آن حفظ اعتماد مردم نسبت به کالای ایرانی، باید از توزیع کالاهای بی نام و نشان و بدون نشان استاندارد جلوگیری شود و از تولید کننده ای که به صورت قانونی و پاک اقدام به تولید می کند حمایت نماید.

مدیر کل سازمان استاندارد استان فارس تاکید کرد: اگر نشان استاندارد روی محصولی ثبت شد، تولید کننده متعهد می شود که انتظاراتی را که در مرحله تدوین استاندارد مشخص شده را به دولت و مردم ارائه نماید و در صورت عدم ارائه باید پاسخگو باشد.

به گفته رهنما با وجود جنگ اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد اگر استاندارد نباشد، دشمنان می توانند به راحتی کیفیت کالای ایرانی را زیر سوال ببرند.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 920 واحد تولیدی فعال تحت پوشش سازمان استاندارد استان فارس قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر این واحد ها 1600 فراورده به بازار عرضه می کنند که دارای پروانه استاندارد اجباری و تشویقی می باشند.

وی افزود: همچنین 98 آزمیشگاه همکار نیز با سازمان استاندارد همکاری می کنند که تعداد 50 آزمایشگاه آن به صورت مستقل و بقیه در واحد های تولیدی فعالیت می کنند.

مدیر کل سازمان استاندارد استان فارس ادامه داد: همچنین 7 شرکت بازرسی کالا به منظور تسهیل در امور صادرات و واردات و 9 مرکز آموزش همکار نیز با اداره کل استاندارد فارس همکاری می نمایند.

رهنما با بیان این که یک هزار و 114 مسئول کنترل کیفیت در واحد های تولیدی حضور دارند، بیان داشت: در 6 ماهه گذشته ۱۴ هزار نفر ساعت دوره ضمن خدمت تخصصی برگزار شده است و همچنین در این مدت 100 پروانه استاندارد نیز صادر شده است.

وی همچنین در حاشیه این برنامه به خبرنگار پانا گفت: سازمان استاندارد کالا های خارجی را نه تایید می کند، نه توصیه می کند و نه به آن ها علامت استاندارد می دهد مخصوصا که اگر این کالا ها قاچاق باشند.

در این همایش از تلاشگران عرصه کار، تولید و افزایش کیفیت که شامل 3 واحد نمونه کشوری، 3 واحد نمونه استانی و 6 واحد نمونه که در زمینه استاندارد سازی قدم های موثری را برداشته اند تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار