در دیدار با وزیر آموزش و پرورش

آیت‌الله علوی گرگانی: آموزش‌وپرورش باید تربیت نسل نو را در قالب آموزه‌های اهل‌بیت(ع) انجام دهد

تهران (پانا) - آیت‌الله علوی گرگانی به نقش آموزش و پرورش در تربیت انسان‌ها اشاره و تاکید کرد آموزش‌وپرورش باید تربیت نسل نو را در قالب آموزه‌های اهل‌بیت(ع) انجام داده و آن‌ها را نسبت به این امور مأنوس کند.

کد مطلب: ۸۶۳۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله علوی گرگانی: آموزش‌وپرورش باید تربیت نسل نو را در قالب آموزه‌های اهل‌بیت(ع) انجام دهد

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: خداوند این بیان را دارد که شما بهترین امت هستید، اما سه شرط امر به معروف، نهی از منکر و اعتقاد را هم گذاشته است، یعنی خداوند هر کاری را هم نمی‌پذیرد.

او ادامه داد: هر چقدر آموزش و پرورش نسبت به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان جدی‌تر وارد شود، نسلی کارآمد‌تری در آینده خواهیم داشت.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: آموزش‌وپرورش باید با دعوت غیرزبانی و براساس الگوهای رفتاری برگرفته از سبک و سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع)، دانش‌آموزان را به‌سوی معارف اللهی سوق دهد.

او گفت: باید فرزندان را طوری تربیت کنیم تا در آینده عصای دست ما باشند و کشور را حفظ کنند، تقاضا می‌کنم بیشتر دلسوزی کنید تا جوانان را در دامن دین اسلام تربیت کنید.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: اعتقاد به خداوند متعال در رأس تمام امور است و در این ‌بین نحوه تعامل و زندگی حاکمان در دین‌پذیری اجتماعی بسیار تأثیرگذار است، چراکه تأثیرپذیری و الگو‌گیری مردم از حاکمان و علمای جامعه بسیار زیاد است. اگر علما و امرا اصلاح شوند، عوام هم اصلاح می‌شوند.

او بر ضرورت شایسته‌سالاری در انتصاب پست‌ها و جایگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: باید مسئولانی را در جایگاه‌های مختلف قرار دهیم که اعتقاد راسخی به خداوند متعال و انقلاب اسلامی داشته باشد تا از این طریق صدمه‌ای به اعتقادات و باورهای جامعه ایجاد نشود. بهتر است روی افرادی که در اعتقاد هم مقوله شما هستند، دقت کنید.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: باید از تجربه‌های موفق غرب برای تربیت اخلاقی و آموزشی دانش‌آموزان استفاده کرد، آموزش‌وپرورش باید در پرورش و تربیت دانش‌آموزان همت بیشتری به خرج داده و انسان‌های کارآمدی را تحویل جامعه دهد.

این مرجع تقلید افزود: آموزش‌وپرورش باید دانش‌آموزان را با عمل مثبت خود به‌سوی کارهای خیر و اعمال نیکو دعوت کند، دعوت غیرزبانی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نحوه امربه‌معروف و نهی از منکر در بین اجتماع است. شما باید مردم را با عملتان دعوت کنید تا دیگران هم دنباله‌رو شما شوند.

او در پایان گفت: آموزش‌وپرورش باید تربیت نسل نو را در قالب آموزه‌های اهل‌بیت(ع) انجام داده و آن‌ها را نسبت به این امور مأنوس کند، آموزش‌وپرورش مسئولیت بزرگی برای تربیت انسان‌های تاریخ‌ساز دارد. امیدوارم هرجا ایرادی دارد اصلاح کنید و ما هم شما را دعا می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار