در دیدار با وزیر آموزش و پرورش

آیت‌الله نوری همدانی: آموزش‌وپرورش بازشناسی و بازشناساندن اسلام به دانش‌آموزان را مورد توجه قرار دهد

تهران (پانا) - آیت‌الله نوری همدانی بر ضرورت توجه به آموزش و پرورش دانش آموزان ایرانی تاکید و بازشناسی اسلام حقیقی را یکی از برنامه‌های مهم در عرصه تعلیم و تربیت دانستند.

کد مطلب: ۸۶۳۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله نوری همدانی: آموزش‌وپرورش بازشناسی و بازشناساندن اسلام به دانش‌آموزان را مورد توجه قرار دهد

آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمی از تاثیرگذارترین شغل‌ها و مسئولیت‌هاست؛ شما مسئولیت تعلیم و تربیت انسان‌ها را بر عهده دارید، مسوولیتی که از جهات مختلف بسیار مهم است و هر قدم شما دارای ثواب و فضیلت است.

او ادامه داد: در فرهنگ سه رکن مهم است، برنامه‌های درسی، تعلیم معلم و برنامه‌های مربوط به خود دانش‌آموزان تا استعدادها به کار بیافتد. ما ذخایر معنوی بسیار زیادی داریم که باید آنها را به میدان بیاوریم و تحت مراقب آموزش و‌پرورش قرار گیرد که یکی از این کتاب‌ها که باید زیاد به آن توجه شود، نهج‌البلاغه است.

این مرجع تقلید از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در عرصه فرهنگ و امور پرورشی قدردانی کرد و افزود: باید بازشناسی و بازشناساندن اسلام را مورد توجه قرار دهید، زمانی که دنیا دچار انحطاط بود، همه ترقی‌ها از اسلام به وجود آمد و حالا ما باید سعی کنیم دانش‌آموزان بازشناسی اسلام را بدانند.

او گفت: کسی که می‌خواهد در راه تعلیم و تربیت قدم بردارد ابتدا باید خود را تربیت‌ کند و دست به خودشناسی بزند. در زمانی که با هجمه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمن مواجه هستیم، بازشناسی اسلام و فرهنگ اسلامی دارای اهمیت است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: من بارها گفته‌ام جدایی حوزه و دانشگاه سیاست دشمنان ما بود. باید فرهنگ اهل‌بیت (ع) را زنده کرده و با همین فرهنگ به جنگ دشمنان برویم. ما باید با هم باشیم و کارمان بازگشت دادن تمدن و تعلیم و تربیت به اسلام و قرآن باشد. ما باید سعی کنیم علوم و معارف اسلام و همه و همه را در فرهنگ پیاده کنیم، فرهنگ ما فرهنگ صداقت و معنویت است. عربستان، آمریکا و امارات و ... هر روز اتاق فکر دارند و می‌خواهند به ما ضربه بزنند در این شرایط ما نمی‌توانیم در خواب باشیم یا غفلت داشته باشیم. شما باید در حوزه خود همیشه بیداری را تعلیم و تربیت دهید.

او به آیاتی از قرآن اشاره کرد و گفت: انسان باید توجه داشته باشد که علم خود را از چه کسانی می‌گیرد، درگذشته دانشمندان و مردم را به سمت غرب سوق داده و متکی به غرب کرده بودند، اما وقوع انقلاب اسلامی وابستگی به غرب را از بین برد.

این مرجع تقلید ادامه داد: فرهنگ ما ساکت نیست، پویا است، بازگشت به وضعیت آن تمدن قبلی و آن عزت در گرو تعلیم و تربیت شما است.

او همچنین به اهمیت پیاده‌روی اربعین اشاه کرد و گفت: فرهنگ عاشورایی فرهنگ انسان‌ساز بوده و فرهنگ اسلامی فرهنگی پویا و در حرکت است که زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان گفت: ماهم در خدمت شما هستیم و باید چنین جریانی را بسازیم. امیدوارم خداوند به شما توفیق بیشتری دهد چون شما بالاترین خدمت را انجام می‌دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار