در دیدار با برخی از مراجع عظام تقلید در قم

سیدمحمد بطحایی: از همین روزها برای ساماندهی نیروی مهر سال آینده اقدام می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای تامین و ساماندهی نیروی انسانی مهر سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۳۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سیدمحمد بطحایی: از همین روزها برای ساماندهی نیروی مهر سال آینده اقدام می‌کنیم

سیدمحمد بطحایی صبح امروز با حضور در استان قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این دیدارها، گزارشی از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های این وزارت‌خانه و برنامه‌های در دست اقدام را به مراجع عظام تقلید ارائه کرد و‌ گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۴ میلیون دانش‌آموز را ثبت‌نام کردیم که نسبت به سال گذشته از حیث تعداد حدود ۶ درصد افزایش داشتند. از امسال به تدریج تعداد دانش‌آموزان افزایش پیدا می‌کند و تا ۶ سال آینده به حدود ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد و از شش سال آینده با شیب ملایم تعداد دانش‌آ موزان کاهش پیدا می‌کند.

او افزود: به دلیل افزایش شش درصدی دانش‌آموزان و بازنشستگی ۶۰ هزار نفر از همکاران، با چالش نیروی انسانی مواجه شدیم که به لطف خداوند و همت همه همکاران این نگرانی برطرف شد و هیچ کلاسی بدون معلم نماند، اما همچنان این نگرانی برای سال‌ آینده وجود دارد و از همین روزها برای ساماندهی نیروی مهر سال آینده اقدام می‌کنیم.

بطحایی گفت: سالانه ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی در قالب هزار عنوان کتاب درسی توزیع می‌کنیم. امسال برای اولین بار در پایه دوازدهم کتاب‌های جدیدی مانند جریان‌شناسی اندیشه معاصر، مدیریت خانواده و سبک زندگی براساس سبک الگوی ایرانی اسلامی، تحلیل فرهنگی و هویت اجتماعی و سلامت بهداشت را منتشر کردیم، این کتاب‌ها با توجه به اقتضاهای اجتماعی و به دلیل تهدیدات اجتماعی تالیف شده است.

او ادامه داد: شالوده بچه‌ها در آینده در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد و به همین دلیل امسال اتفاقات خوبی را در این دوره رقم زدیم تا فقط آموزش صرف نباشد و به فعالیت‌های مختلف و برنامه‌های پرورشی هم پرداخته شود. کتاب‌های مختلفی با جنبه پرورشی با ۷۰ عنوان از جمله امام‌شناسی، سبک زندگی ۱۴ معصوم و ... بسیار مورد استقبال بچه‌ها قرار گرفته است. در زمینه احکام قرآن، احکام دینی برای پسران و دختران به تفکیک کتاب تهیه شده است.

بطحایی خبر داد: در سالی که پشت سر گذاشتیم برنامه‌ای درباره امام‌شناسی با عنوان مصباح‌الهدی برای بیش از ۶ میلیون نفر از دانش‌آموزان را به اجرا گذاشتیم تا با معرفت بیشتری به جریان مهدویت بپردازند و توجه بیشتری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت پاسخگویی و رفع شبهات تاکید کرد و گفت: یکی از موارد بسیار مهم پاسخگویی به شبهات است که این ایام متاسفانه دامنه آن ضعیف شده و آموزه‌های بچه‌ها را مورد هجمه قرار داده است، بنابراین ضرورت دارد با حجم وسیع‌تری به پاسخگویی به این شبهات بپردازیم.

بطحایی به راه‌اندازی تلویزیون تعاملی سیناروبیک اشاره کرد و‌ گفت: در آموزش و پرورش گستردگی جغرافیایی زیادی داریم، ۱۰۷ هزار مدرسه و ۶۵۰ هزار کلاس درس؛ ما برای اینکه بتوانیم با جامعه ذی‌نفعان ارتباط بیشتر و بهتری داشته باشیم و در استفاده از وسایل ارتباطی داخلی بهتر تلاش کنیم، یک شبکه مجازی را راه‌اندازی کرده‌ایم، این شبکه یک نوع تلویزیون تعاملی و یک فضای بسیار امن است و به تمام مدارس هم تاکید کرده‌ایم از این بستر استفاده کنند و اجازه استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی را ندارند.

او افزود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم در این هجمه‌های سنگینی که بر علیه فرزندان ما صورت می‌گیرد، آموزش و پرورش به سهم خودش، مواجه‌ای عالمانه و منطقی با این هجمه‌ها داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: امیدواریم با لطف خداوند و دعای شما حضرات این امانت سنگینی را که برعهده ما است آنطور که مورد رضایت ائمه است به سر مقصد برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار